رفتن به بالا
  • یکشنبه - 24 اسفند 1393 - 00:33
  • کد خبر : ۵۳۳۵
  • چاپ خبر : «پیانوی همراه» کیاوش صاحب‌نسق منتشر شد

«پیانوی همراه» کیاوش صاحب‌نسق منتشر شد

صفحه موسیقی-مینا آتشی: جدیدترین آلبوم موسیقی کیاوش صاحب‌نسق با عنوان «پیانوی همراه» شامل مبایل بداهه‌نوازی برای پیانو روز سه‌شنبه در مرکز موسیقی بتهوون رونمایی و صبح چهارشنبه توسط موسسه آوای خورشید پخش شد. آلبوم موسیقی کیاوش صاحب‌نسق با عنوان «پیانوی همراه» شامل «مبایل بداهه‌نوازی» برای پیانو سه‌شنبه 19 اسفند در مرکز موسیقی بتهوون با حضور […]

صفحه موسیقی-مینا آتشی: جدیدترین آلبوم موسیقی کیاوش صاحب‌نسق با عنوان «پیانوی همراه» شامل مبایل بداهه‌نوازی برای پیانو روز سه‌شنبه در مرکز موسیقی بتهوون رونمایی و صبح چهارشنبه توسط موسسه آوای خورشید پخش شد.

آلبوم موسیقی کیاوش صاحب‌نسق با عنوان «پیانوی همراه» شامل «مبایل بداهه‌نوازی» برای پیانو سه‌شنبه 19 اسفند در مرکز موسیقی بتهوون با حضور کیاوش صاحب نسق، فردین خلعتبری، رامین صدیقی، اعضای گروه بومرانی، اردوان جعفریان و.. برگزار شد.

بگذار همه آن بداهه باشد

این هنرمند درباره این اثر در مراسم رونمایی آن گفت: گفتم اگه قرار است بداهه باشد، بگذار همه‌ آن بداهه باشد… بداهه‌ای که کنش‌اش را نه‌ تنها از لحظه‌ خلق شدن می‌گیرد و به آن واکنش نشان می‌دهد، بلکه تصویری که از کلیدهای پیانو قاب شده با دوربین با هر شکل و شمایل و هر تغییری که دوربین و نرم‌افزار به آن می‌دهد دستمایه‌ بداهه‌نوازی و بداهه‌اندیشی می‌کند. مبایل بداهه‌نوازی‌های من برای پیانو در سال 1389 این‌گونه خلق شده‌اند.

بدون هماهنگی نواختم

وی افزود: تجربه‌ نواختن در فضایی که موسیقی هدف نهایی آن نبود، باعث شد تا من به خلوت خودم راه پیدا کنم و دیگر خیلی برایم مهم نباشد که چه کسی در آن فضا حاضر می‌شود. یادم می‌آید یک‌بار، ساعت 11 شب به خانه آمدم و تا 5 صبح بداهه نواختم و ضبط کردم و همان‌ها مایه‌ اولین کار من با نام «اینجا در سکوت» شد و بعد از آن آلبوم «لحظه‌ها» شکل گرفت. خیلی جالب است که به تدریج این گویش شکل گرفت و وابستگی به قالب و فرم برایم از بین رفت؛ یعنی بدون اینکه چیزی از پیش، تعیین شده باشد، می‌نواختم.

اسامی خاص

این آلبوم که شامل 21 قطعه است، اسم‌های خاصی دارد مثل “هفت دقیقه و چهل‌و‌شش ثانیه برای هیچ”، “اینجا همیشه بی‌آنکه خبری تازه از تو”، “عسل گس با اسانس کیوی”، “ماه آن شب که هوا ابری بود” و… این آهنگساز و نوازنده‌ی پیانو می‌گوید که در آثار قبلی‌اش می‌خواسته اسم‌ها به گونه‌ای باشد که ذهن شنونده به هیچ سمتی نرود؛ اما حالا اسم‌های قطعات این آلبوم تلنگری است که خودش هم فی‌نفسه به شکل بداهه اتفاق افتاده است.

این آلبوم که شامل یک دی وی دی در دو بخش صوتی و تصویری منتشر شده که شامل بداهه‌نوازی‌های این آهنگساز معاصر برای ساز پیانو است که در طول نوازندگی این قطعات، با تلفن همراه از نوازندگی‌اش فیلم گرفته و افکت‌های تصویری متفاوتی به آن بخشیده است.

IMG_1785 IMG_1784 IMG_1783 55272_635616674172023773_l

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه