رفتن به بالا
  • جمعه - 15 اسفند 1393 - 15:17
  • کد خبر : ۵۱۵۹
  • چاپ خبر : پس از ۳سال سکوت، تو را در حضور همه دوست دارم

پس از ۳سال سکوت، تو را در حضور همه دوست دارم

صفحه موسیقی – نرگس منافی : در آخرین روزهای زمستانی پاييز نشان، چهاردهم اسفند ماه در تالار فرهنگی چارسو رونمایی کتاب جدید مریم حیدرزاده بعد از ٣ سال گوشه نشيني او برگزار شد.   حيدر زاده در تمام اين سال ها در تهران بود کنگرلو مجری این برنامه با خواندن شعری از او مراسم را آغاز کرد. مجری با اشاره […]

صفحه موسیقی – نرگس منافی : در آخرین روزهای زمستانی پاييز نشان، چهاردهم اسفند ماه در تالار فرهنگی چارسو رونمایی کتاب جدید مریم حیدرزاده بعد از ٣ سال گوشه نشيني او برگزار شد.

 

حيدر زاده در تمام اين سال ها در تهران بود

کنگرلو مجری این برنامه با خواندن شعری از او مراسم را آغاز کرد. مجری با اشاره به حواشی درباره این ترانه سرا اعلام کرد: مریم حیدرزاده در تمامی این سال ها میان مردم هم خونش زندگی کرده و در همین شهر سختی کشیده است، در حالی که همه فکر می كنند او از ایران خارج شده است.

در ادامه مارال دوستی روابط عمومی پردیس چارسو از عنوان کتاب تقدیر کرد و خاطر نشان کرد این اشعار برای شخصی خاص سروده شده است.

رامسری مدیر انتشارات پروین -منتشر کننده کتاب جدید مریم حیدرزاده- در خصوص  مشکلاتی که در گرفتن مجوز برای چاپ کتاب بودهصحبت به میان آورد.  وی نحوه آشنایی خود را با حیدرزاده چنین بیان کرد: در راه برگشت از نمایشگاه کتاب کرمان صدای او را از بلندگوی قطار شنیدم و با این بانوی شاعر آشنا شدم.

وی ادامه داد: آرزو داشتم نشان انتشارات من در تمام خانه های ایراني باشد و امروز معتقدم با کتاب های مریم عزیز این آرزو تحقق یافته است.

شعر هايم مخاطب خاص دارد

در میان تشویق فراوان حاضرین، مریم حیدرزاده روی صحنه رفت و این گونه صحبت خود را آغاز کرد: “به نام یگانه نقاش جهان هستی، قلب عاشقم تا تو را انتخاب کرد انقلاب کرد. ” کتاب تو را در حضور همه دوست دارم حاصل سکوت چندین ساله ایست که به ثمر نشست. قطعا این کتاب برای فرد نازنینی نوشته شده و این اشعار مخاطب خاص دارد. او در ادامه از عصر تکنولوژی گله کرد و انقراض عشق را نگران کننده دانست و بیم از دست دادن آهنگ نت های صدای انسان هارا غم انگیز خواند. حیدرزاده اضافه کرد : احساس کردم شاید عشق را با چنین نگارش هایی بتوان برگرداند برای این كه مردم مستقیم همدیگر را ببینند و بشنوند و این وظیفه انسان های عاشق است که عشق را نجات بدهند.

شرایط ایده آل بود من کم طاقت بودم

کنگرلو با اشاره به اخبار غیر موثق درباره ایران نبودن وی از او خواست تا حضار را در جریان بگذارد.

حیدرزاده در پاسخ گفت: در سال ۸۳ این ریسک را پذیرفتم و در دی ماه از ایران خارج شدم.  شرایط ایده آل بود و احساس غربت هم نمي كردم. اما قدرت تحمل من یک ماه و نیم بود؛  معتقدم آدم زیر آسمانی که متولد شده باید زندگی کند .

در پایان برنامه مردم با تشویق زیاد بانوی با احساس شعر ایران را برای امضا کتاب بدرقه کردند.

کتاب تو را در حضور همه دوست دارم برای علاقه مندان موجود بود و حاضرین پس از خرید کتاب برای گرفتن امضا انتظار می كشيدند. مصطفی پاشایی، پدرام كشتكار، بنيامين باران و… نيز از حاضرین در این مراسم بودند.

عکاس: علی تاجیک

_MG_0450 _MG_0466 _MG_0477 _MG_0527 _MG_0532 _MG_0564 _MG_0598 _MG_0609 _MG_0620 _MG_0623 _MG_0627 _MG_0630 _MG_0644 _MG_0649 _MG_0654 _MG_0668 _MG_0675 _MG_0684 _MG_0709 _MG_0749

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه