رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 14 اسفند 1393 - 14:38
  • کد خبر : ۵۱۴۳
  • چاپ خبر : در رونمایی آلبوم جدید محمد حشتمی مطرح شد/یغمایی میخواست با این کار سر زبان ها بیفتد

در رونمایی آلبوم جدید محمد حشتمی مطرح شد/یغمایی میخواست با این کار سر زبان ها بیفتد

صفحه موسيقی – نرگس منافی: آلبوم “زندگی يه انتخابه” به آهنگ سازی فریدون خوشنود و صدای محمد حشمتی  ١٣ اسفند ماه رونمایی شد. این مراسم در شرکت پنج برگ هنر در میان جمعی از عکاسان و خبرنگاران برگزار گردید. من خواننده راک نیستم در ابتدای نشست کلیاتی در مورد قطعات این آلبوم بیان شد وفریدون خشنود از ریسک در تولید […]

صفحه موسيقی – نرگس منافی: آلبوم “زندگی يه انتخابه” به آهنگ سازی فریدون خوشنود و صدای محمد حشمتی  ١٣ اسفند ماه رونمایی شد. این مراسم در شرکت پنج برگ هنر در میان جمعی از عکاسان و خبرنگاران برگزار گردید.

من خواننده راک نیستم

در ابتدای نشست کلیاتی در مورد قطعات این آلبوم بیان شد وفریدون خشنود از ریسک در تولید این اثرسخن به میان آورد. چرا که سبک اصلی خواننده این آلبوم، پاپِ ایرانی است در حالی که این آلبوم با آگاهي به سبک تلفیقی پاپ – راک خلق شده است. محمد حشمتی با اشاره به اين كه خواننده راک نیست و در سبک خود قطعات موفقی از جمله شیشه و سنگ و خدا چرا عاشق شدم را دارد گفت: در این آلبوم کمی تغییر رویه دادیم و منتظر عکس العمل مردم هستیم. با توجه به سبک محمد حشمتی و آهنگ هایی که از این خواننده منتشر شده این سبک دور از انتظار بود اما فریدون خوشنود پاسخ داد: ریشه راکِ این آلبوم در علاقه پدر و فرزندی است چون دوست دارم همیشه یک اثر از فرشاد در آلبوم ها باشد.

ادعای نادرست یغمایی

در ادامه سوالی مطرح شد درباره بحث هایی که راجع به مالکیت آهنگ زندگی یه انتخابه  در فضای مجازی شده بود. فریدون خشنود در پاسخ به این سوال گفت: ادعای یغمایی ادعای درستی نبود. متاسفانه افراد سودجو اطراف کاوه یغمایی را گرفته اند و باعث شده اند این بحث در فضای مجازی پیش بیاید. آهنگ زندگی یه انتخابه دو سال قبل از ورود وی به ایران توسط فرشاد خوشنود ساخته شده و یغمایی تنها به عنوان تنظیم کننده در این اثر دست دارد. در هیچ کجای دنیا تنظیم کننده، صاحب اثر ﻧــﯾﺴﺖ.

فریدون خوشنود همچنین اضافه کرد: تنظیم کنندگان  بهتری از کاوه یغمایی داریم که ادعایی ندارند، از جمله مسعود همایونی که تنظیم ٤ قطعه از این آلبوم را بر عهده داشته است . بزرگترین اشتباه و ضعف آقای یغمایی این بود که این مسئله را بیان کرد تا اسمش سر زبان ها بیفتد.

دوباره پاپِ ایرانی

محمد حشمتی در ادامه از اجرای کنسرت در سال آینده خبر داد و گفت: بیشترین مانور ما بازگشت به سبک قبلی است چون مردم سبک و سیاق قبلی ما را بیشتر دوست دارند. وي اظهار داشت دیگر دوست ندارد آهنگی در سبک راک کار کند و علاقه شخصی او موسیقی دهه ٥٠ است و ترجیح او خواندن آهنگی است که حال و هوای قدیم  را داشته باشد با تنظیمی به روز.

حشمتي اضافه کرد: از جمله کسانی که با به روزترین تنظیمات آشناست و ملودی هایش رنگ و بوی ایرانی دارد امیر فتحی است که تنظیم یک قطعه در این اثر به عهده ایشان بوده است.
سوالی که در ادامه نشست مطرح شد این بود که درعبارت” موسیقی پاپ واقعی ایرانی ” که روی کاور آلبوم نوشته شده، کلمه ” واقعی ” چه مفهومی دارد؟

فریدون خشنود گفت : اصل و پایه موسیقی و آهنگ سازی ها، سازهای واقعی است و الکترونیک کمترین دخالت را در آن دارد.  در این اثر هم چون از سازهای واقعی استفاده شده مي توان گفت واقعی است.

 

در پایان خوشنود خود را مقصر وقفه افتادن بین کار های محمد حشمتی خواند و اظهار امیدواری کرد که مردم باز هم از آن ها استقبال کنند.

قطعات این آلبوم به ترتیب: زندگی یه انتخابه، کوچ، پرواز، بارون میباره، محبوب من، پرنده مهاجر، عالم ناز، شبا شب نسیت

ترانه سرايان : علیرضا قزوه،  زنده یاد شهرام دانش، فریدون خشنود، امیرعلی محبی نژاد ، محمد صالح علاء، استاد مشفق کاشانی ،  احمد شاملو

 

این آلبوم از 14 اسفند ماه در فروشگاه هاي معتبر در دسترس مخاطبان قرار مي گيرد.

عکاس: علی تاجیک

_MG_0207 _MG_0219 _MG_0245 _MG_0247 _MG_0263 _MG_0285 _MG_0288 _MG_0313 _MG_0316 _MG_0321 _MG_0372 _MG_0376

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه