رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 13 اسفند 1393 - 23:22
  • کد خبر : ۵۱۳۱
  • چاپ خبر : همکاری همایون شجریان و ژانو باغومیان در«مستور و مست»

همکاری همایون شجریان و ژانو باغومیان در«مستور و مست»

صفحه موسیقی -علی قیاسی: آلبومِ موسیقی «مستور و مست» با آهنگسازی «ژانو باغومیان» و با صدایِ «همایون شجریان» توسط شرکت هنر پارسه به انتشار در خواهد آمد. «امیرعلی بشارتی» – مدیرعامل شرکت هنرپارسه- ضمنِ بیان این مطلب گفت : آلبوم مستور و مست، حاصل تلاش چندین ساله «ژانو باغومیان» است که با همکاری بیش از […]

صفحه موسیقی -علی قیاسی: آلبومِ موسیقی «مستور و مست» با آهنگسازی «ژانو باغومیان» و با صدایِ «همایون شجریان» توسط شرکت هنر پارسه به انتشار در خواهد آمد.

«امیرعلی بشارتی» – مدیرعامل شرکت هنرپارسه- ضمنِ بیان این مطلب گفت : آلبوم مستور و مست، حاصل تلاش چندین ساله «ژانو باغومیان» است که با همکاری بیش از یکصد نوازنده در اقصی نقاط جهان ساخته شده است و «همایون شجریان» قطعاتِ آن را به اجرا درآورده است. در این اثر، قطعات بر اساس اشعاری از حافظ، مولانا و عطار ساخته شده است.

علاوه بر نوازندگانِ خارجی این اثر که تعدادشان به صد نوازنده می‌رسد، ‌«نگار خارکن» در «مستور و مست» تکنوازی کمانچه انجام داده است.

این آلبوم دارای هفت قطعه برگرفته از اشعار حافظ، ‌مولانا و عطار است و در آن یک قطعهٔ بی‌کلام نیز آورده شده است. آهنگساز در این اثر نوعی موسیقی حماسی را ارایه داده و تلاش کرده است تا به تلفیقی از فرهنگ شرق و غرب برسد. اتفاقی که هم خواننده و هم آهنگساز، آن را گامی مثبت برای شناساندنِ بهتر شعر و عرفانِ ایرانی در دنیا می‌دانند.

از همایونِ شجریان در سالِ‌ گذشته، دو آلبوم «نه فرشته‌ام، ‌نه شیطان» با آهنگسازی «تهمورس پورناظری» و «چه آتش‌ها» با آهنگسازی «علی قمصری» به انتشار درآمد و این در حالی است که علاوه بر «مستور و مست» دو آلبومِ دیگر نیز در دست انتشار دارد. اثری که آهنگسازی آن را مهیارِ علیزاده برعهده دارد و قطعات را به صورتِ مشترک با «علیرضا قربانی» خوانده و همچنین «آیینه‌ها» اثرِ «سهراب پورناظری» که دو سال پیش کنسرت‌های آن برگزار شده است.
در ادامه می توانید دموی آلبوم مستور و مست را بشنوید.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه