رفتن به بالا
  • شنبه - 9 اسفند 1393 - 09:58
  • کد خبر : ۴۹۷۳
  • چاپ خبر : پله پله تا پاییز-تنهایی / خواجه امیری چهره ی واقعی خود را نشان داد !
پاییز تنهایی احسان خواجه امیری

پله پله تا پاییز-تنهایی / خواجه امیری چهره ی واقعی خود را نشان داد !

صفحه موسیقی – محسن معراجی : اینکه آثارش از کجا دیده و شنیده شد ( !! ) ؛ اینکه پسر استاد ایرج است ( !! ) ؛ اینکه … همه ی ما قصه ی احسان را تمام و کمال می دانیم ! مهم این است خواجه امیری یکی از ستاره های این چند سال اخیر […]

صفحه موسیقی – محسن معراجی : اینکه آثارش از کجا دیده و شنیده شد ( !! ) ؛ اینکه پسر استاد ایرج است ( !! ) ؛ اینکه …

همه ی ما قصه ی احسان را تمام و کمال می دانیم ! مهم این است خواجه امیری یکی از ستاره های این چند سال اخیر موسیقی است و به قول معروف گفتنی آثار وی حتی در مذهبی ترین خانواده های ایرانی نیز شنیده می شود ! کارنامه ی آلبوم های وی نشان داده است که خواجه امیری همواره در صدد این است که در صدر باقی بماند و به همین خاطر با تفکر در هر آلبوم ؛ تغییراتی را شاهد هستیم !

 

احسان خواجه امیری و عاشقانه هایش : 

” یه خاطره از فردا ” مجموعه ای از تک آهنگ های خوبی بود که البته در قالب آلبوم جوابگو نبودند ! در واقع تفکر آلبوم شدن نمود پیدا نکرد و فقط حکایت آلبوم داشتن بود ! با توجه به هوشمندی احسان خواجه امیری ، بعد از مدت ها ” عاشقانه ها ” روانه بازار شد .عاشقانه هایی که روزبه بمانی سرود ؛ علیرضا افکاری و خواجه امیری ساختند و هومن نامداری تنظیم کرد ( البته یک قطعه نیز به تنظیم سیروان آراسته شده بود )

عاشقانه های احسان که با یک تیم حرفه ایی بسته شده بود و حاصل رویکرد جدید خواجه امیری به پاپ بود ، با اقبال عمومی بسیار خوبی مواجه شد .

 

احسان خواجه امیری و عاشقانه ها از نگاه نگارنده : 

سبک و سیاق احسان خواجه امیری را بسیار می پسندم اما چیزی که در این آلبوم مرا به شدت جذب کرد ؛ تنظیم های هومن نامداری بود ! ترانه های روزبه بمانی به شدت در گیر دایره واژگانی خودش (!!) بود و البته تعابیری که در آلبوم های آن سوی آبی به گونه ایی دیگر در این آلبوم استفاده شده بود و همچنین ملودی هایی که خوب بودند اما اصلا ً تو را غافلگیر نمی کردند !

به هر حال …

khaje-amiri-paeez-tanhaei

 پاییز-تنهایی هوشمندی خواننده اش را ثابت کرد : 

بر خلاف اقبال عمومی آلبوم عاشقانه ها ؛ این آلبوم اصلا ً برایم دلچسب نبود ! اما این دلیل خوبی نبود که ” پاییز ، تنهایی “ را گوش ندهم !

با شنیدن یکباره آن هیچ حرفی نزدم و سکوت کردم ! دوباره و سه باره و بهتر بگویم بارها آن را شنیدم ! با خودم گفتم : این آلبوم با تفکرات ویژه ایی تولید شده است . در نگاه اول هم از اسمش و سر آلبومی اش می فهمی که نگاه ویژه ایی به مارکت و المان های عامه پسند ندارد !

این آلبوم خیلی خوب جمع شده و می توان به نکات بارز آن اشاره داشت :

– تنوع ملودی

– دقت بالا در انتخاب اشعار و پرهیز از تکرار کلمات و تعابیر مختص روزبه بمانی

– نزدیک شدن به خود ِ واقعی ِ احسان خواجه امیری ( با توجه به انتخاب ملودی های ایرانی تر و استفاده ی بجا از تحریرهای ایرانی که در آلبوم پیشین ؛ کمرنگ تر بود )

 

خواجه امیری چهره ی واقعی خود را نشان داد !

احسان خواجه امیری که در ابتدای این نوشته نیز اشاره شد یکی از ستاره های بی چون و چرای موسیقی است ؛ امروز جایگاه تثبیت شده ایی در موسیقی دارد و تفکرات وی برای آلبوم هایش و تغییراتش نشاندهنده ی این است که مخاطبش برایش ارزش دارد . از جمله تغییرات مثبت این آلبوم حضور دو چهره ی جوان در بخش تنظیم بود  ( سعید زمانی و آرون حسینی ) که اتفاقا ً به نسبت آثار قبلی که از ایشان شنیده بودیم بسیار بهتر ظاهر شده بودند به ویژه سعید زمانی که با آثارش نوید  ظهور یک تنظیم کننده ی همه فن حریف و خوش آتیه را می دهد .

در هر صورت برای خواجه امیری و تیم همکارانش آرزوی بهترین ها را داریم.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه