رفتن به بالا
  • سه شنبه - 5 اسفند 1393 - 15:23
  • کد خبر : ۴۸۸۹
  • چاپ خبر : کتاب دایره المعارف مشاهیر موسیقی پاپ رونمایی شد / سکوت هم موسیقی دارد

کتاب دایره المعارف مشاهیر موسیقی پاپ رونمایی شد / سکوت هم موسیقی دارد

صفحه موسیقی: رونمایی کتاب دایره المعارف مشاهیر موسیقی پاپ عصر روز گذشته در باغ موزه قصر با حضور جمع کثیری از هنرمندان عرصه موسیقی رونمایی شد. مراسم رونمایی کتاب دایره المعارف مشاهیر موسیقی پاپ دوشنبه چهارم اسفندماه با حضور هنرمندان چون پدرام کشتکار، بابک زرین، ستار اورکی، حسین سلیمانی و… با اجرای افشین کریمی در باغ […]

صفحه موسیقی: رونمایی کتاب دایره المعارف مشاهیر موسیقی پاپ عصر روز گذشته در باغ موزه قصر با حضور جمع کثیری از هنرمندان عرصه موسیقی رونمایی شد.

مراسم رونمایی کتاب دایره المعارف مشاهیر موسیقی پاپ دوشنبه چهارم اسفندماه با حضور هنرمندان چون پدرام کشتکار، بابک زرین، ستار اورکی، حسین سلیمانی و… با اجرای افشین کریمی در باغ موزه قصر برگزار شد.

تأخیر دو ساعته

طبق دعوتنامه ارسالی برای خبرنگاران، ساعت برگزاری این مراسم از ۱۵ تا ۱۸ ذکر شده بود که در ‌‌نهایت مراسم با یک ساعت و نیم تأخیر برگزار شد و در طی این مدت زمان موسیقی برای حضار پخش شد.

کلیپ مشاهیر

سرانجام کلیپی با مضمون عکس‌های این کتاب که توسط افشین موسوی گردآوری شده بود برای حضار به نمایش درآمد. نکته قابل توجه در این ویدئو حضور موسوی در تمامی عکس‌ها بود.

باز هم کلیپ

بعد از پایان پخش کلیپ کتاب، مجدداً ویدئوی دیگری از افشین موسوی به نمایش درآمد که در این کلیپ نیز موسوی به تشریح این کتاب پرداخته بود. نکته جالب اینکه قبل از حضور موسوی روی سن این کلیپ به نمایش درآمد.

دو مجری روی سن

سرانجام بعد از تأخیر یک ساعت و نیمه، دو مجری به طور همزمان روی سن آمده و برنامه را آغاز کردند. حضور این دو با هم روی سن با مشکلاتی در اجرا به وجود آورده بود. به طوری که در برخی اوقات هر دو در میان صحبت‌های یکدیگر پریده و نظم برنامه با خلل مواجه می‌شد.

پشیمان شده بودم

افشین موسوی گردآورنده این کتاب درباره مشکلات پیش روی جمع‌آوری این دایره‌المعارف گفت: اول به نیت خوانندگی نزد افشین کریمی رفتم اما او با صراحت کامل اعلام کرد که صدایم مناسب این کار نیست و به دنبال کاری بروم که بهتر دیده شوم.

او افزود: در ‌‌نهایت ایده جمع‌آوری این کتاب به ذهنم خطور کرد و با وجود تمام مشکلات عدیده‌ای که سر راهم قرار داشت موفق به انجام این کار شدم.

موسوی در پایان صحبت‌هایش به مشکلات جمع‌آوری این دایره‌المعارف اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال برخی از هنرمندان نسبت به جایگاه نام‌شان در کتاب حساسیت‌هایی داشتند و برایشان مهم بود که نامشان در کجای کتاب درج می‌شود. در انتها تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم اسامی را به ترتیب حروف الفبا در کتاب قرار دهم.

سکوت هم موسیقی دارد

بعد از پایان صحبت‌های افشین موسوی به دعوت مجری برنامه ایلیا منفرد روی صحنه آمد و درباره این کتاب گفت: کافیست در اینترنت درباره چاپ کتاب‌های اینچنینی در سطح جهان جست‌و‌جو کرده و خواهید دید که در دور‌ترین نقاط کره زمین نیز از امثال این کتاب به وفور یافت می‌شود. ولی متأسفانه در کشور ما همین یک کتاب آن با هم زحمات فراوان گردآوری شده است.

او افزود: موسیقی تنها چیزی است که در همه جا یافت می‌شود حتی در سکوت هم موسیقی وجود دارد و این خیلی زیباست.

در ادامه ایلیا منفرد قطعه “گل ارکیده” را به صورت پلی بک اجرا کرد.

ترانه‌ای برای جانبازان

نفر بعدی که روی سن آمد یاحا کشانی ترانه سرا بود که بعد از تعارفات گفت: خودم در حال حاضر مشغول چاپ کتاب شعرهایم هستم و حال افشین را به خوبی درک می‌کنم باور کنید آسان نیست چنین کتابی را گردآوری کنید.

او همچنین شعری را سروده خودش برای جانبازان هشت سال دفاع مقدس خواند. و بعد از کاشانی مهرداد شهسوار زاده روی صحنه رفته و قطعه (دریا) را اجرا کرد.

 اما باز هم دیر بود!

پدرام کشتکار هم بعد از قرار گرفتن روی سن گفت: چرا باید به افتخار هم دست بزنیم وقتی بیرون از اینجا پشت هم حرف می‌زنیم؟ این کتاب اتفاق خوبی بود اما باز هم دیر بود!

او ادامه داد: خیلی از کسانی که در کتاب بودند به دلایلی نام‌شان از داخل کتاب حذف شد و قبل از آمدنم اصرار داشتند چون آن‌ها نیستند من هم نباشم اما من باز به این مراسم آمدم.

او در پایان هم گفت: نیازی نیست که برای من دست بزنید و از سن پایین آمد.

بعد از این اتفاق به ترتیب حسین سلیمانی، ستار اورکی، بابک زرین و.. روی سن آمده و چند دقیقه‌ای در وصف این کتاب سخنرانی کردند. در ‌‌نهایت این دایره المعارف با حضور خانواده نیما وارسته و افشین موسوی رونمایی شد.

لازم به ذکر است که با ۲۰۰ هنرمند برای این کتاب صحبت شده بود و تنها ۷۰ نفر مجوز حضور در کتاب را گرفتند و از همه جالب‌تر اینکه از این ۷۰ نفر فقط ۱۱ هنرمند در این برنامه حضور داشتند.

همچنین بر روی سن عکسی از نیما وارسته و مرتضی پاشایی خودنمایی می‌کرد.

در آخر به تمام  هنرمندان حاضر در سالن لوح نقدیری داده شد.

عکاس: علی تاجیک

_MG_8260 _MG_8335 _MG_8396 _MG_8450 _MG_8477 _MG_8481 _MG_8485 _MG_8512 _MG_8539 _MG_8580

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه