رفتن به بالا
  • یکشنبه - 19 بهمن 1393 - 14:22
  • کد خبر : ۴۶۵۷
  • چاپ خبر : رییس انجمن هنرمندان موسیقی درگذشت

رییس انجمن هنرمندان موسیقی درگذشت

صفحه موسیقی: رییس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران  شامگاه گذشته از دنیا رفت. رضاپور متولد سال 1326 در تهران، سازنده و نوازنده‌ی ساز قانون بازنشسته‌ی بانک ملی بود. او در نوجوانی تحت تأثیر یکی از نوازندگان موسیقی سنتی عرب، نوازندگی ساز قانون را آغاز کرد و نوازندگی و سازندگی قانون به یکی از علایق اصلی […]

صفحه موسیقی: رییس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران  شامگاه گذشته از دنیا رفت.

رضاپور متولد سال 1326 در تهران، سازنده و نوازنده‌ی ساز قانون بازنشسته‌ی بانک ملی بود. او در نوجوانی تحت تأثیر یکی از نوازندگان موسیقی سنتی عرب، نوازندگی ساز قانون را آغاز کرد و نوازندگی و سازندگی قانون به یکی از علایق اصلی او تبدیل شد. او طراح و سازنده‌ی سنتور کلیددار کروماتیک است که در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده و اکنون در موزه‌ی موسیقی ایران نگهداری می‌شود.

وی در دو دهه‌ی گذشته، علاوه بر ثبت انجمن صنفی هنرمندان موسیقی در وزارت کار و امور اجتماعی با مدیریت این انجمن، تلاش زیادی برای بیمه و رسیدگی به امور صنفی اعضای انجمن صنفی کرد.

فرامرز رضاپور پس از تحمل یک دوره بیماری، شامگاه گذشته (شنبه، 18 بهمن‌ماه) در بیمارستان بانک ملی ایران دار فانی را وداع گفت.

رپی درگذشت او، پیروز ارجمند – مدیر دفتر موسیقی – پیامی را منتشر کرد: «وقتی در آخرین روزهای حیاتش به ملاقات وی رفتم، هنوز دغدغه‌ی رسیدگی به مسائل صنفی هنرمندان موسیقی در کلامش موج می‌زد. فقدان این هنرمند، نوازنده و سازنده‌ی ساز قانون را به جامعه‌ی هنر ایران تسلیت می‌گویم و از خداوند رحمان برای خانواده‌ی گرانقدرش طلب صبر می‌کنم. امیدوارم روح بلند این هنرمند بزرگوار در سایه‌ی لطف حق آرام گیرد.»

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه