رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 15 بهمن 1393 - 20:04
  • کد خبر : ۴۶۲۵
  • چاپ خبر : نشست خبری گروه ریحان با اجرای آیهان/ رویدادی متفاوت در موسیقی آذربایجانی

نشست خبری گروه ریحان با اجرای آیهان/ رویدادی متفاوت در موسیقی آذربایجانی

صفحه موسیقی-یاشار بلوری نیا: نشست خبری گروه ریحان به خوانندگی هاشم اسلامیان با نام هنری آیهان در تالار وحدت برگزار شد. یاشارآذرتاش مدیر برنامهٔ این گروه خاطرنشان کرد این گروه سورپرایز ویژه‌ای برای مخاطبان موسیقی آذری خواهد داشت گروه ریحان که پیش از این سابقهٔ موفقی در اجرا‌هایشان در شهرهای تبریز، اردبیل، زنجان، ارومیه و همچنین […]

صفحه موسیقی-یاشار بلوری نیا: نشست خبری گروه ریحان به خوانندگی هاشم اسلامیان با نام هنری آیهان در تالار وحدت برگزار شد. یاشارآذرتاش مدیر برنامهٔ این گروه خاطرنشان کرد این گروه سورپرایز ویژه‌ای برای مخاطبان موسیقی آذری خواهد داشت گروه ریحان که پیش از این سابقهٔ موفقی در اجرا‌هایشان در شهرهای تبریز، اردبیل، زنجان، ارومیه و همچنین کشور‌های ترکیه و آذربایجان داشته این بار با اجرایی متفاوت‌تر برای اولین بار در سالن تالار وحدت میزبان مخاطبان پایتخت نشینشان خواهند بود.

میرطاهر مظلومی کارگردان حرکات نمایشی و اجرای این گروه در ادامه افزود موسیقی فولکوریک آذربایجانی با تنظیمی مدرن توسط حجت مبذول نتیجهٔ دلچسبی خواهد داشت و از توانایی فوق العادهٔ آیهان در خوانندگی و تنظیم‌ها و سرپرستی حجت مبذول تمجید کرد و افزود حجت مبذول از معدود نوازنده‌های چیره دست گارمون تجربه‌ای جدید از موسیقی آذربایجانی را تنظیم و ارائه کرده است.

هاشم اسلامیان ملقب به آیهان خواننده گروه در ادامه گفت: «گروه ریحان به مدت دو ساعت در هر سانس با اجرای ۱۶ قطعه در روز‌ها ی سوم و چهارم اسفندماه به روی صحنهٔ اجرا خواهد رفت؛ که در چهار قطعه گروهی از خردسالان هنرمند با اجرای حرکات مورون فولکوریک آذری ما را همراهی خواهند کرد. آیهان خاطر نشان کرد قطعات صرفا شاد نیستند و آهنگ‌های لایت نیز جزئی از برنامه خواهد بود. آیهان تاکید ویژه‌ای روی قطعهٔ ساری گلین داشت؛ که وعدهٔ یک تنظیم متفاوت و بهتر برای این قطعهٔ فولکوریک داد.»

حجت مبذول تنظیم کننده و سرپرست گروه گفت: «در تنظیم قطعات تمرکزم بر این بود موزیک‌ها هارمونی محور باشند و تک تک ساز‌ها شنیده شوند و برخلاف گروه‌های مشابه ساز‌ها حالت دکوری نداشته باشند؛ به عنوان مثال سازهای مدرن مثل درام، تومبا و گیتار بیس به بهترین نحو ممکن استفاده خواهدشد و حالت نمایشی ندارند. گروه دوازده نفرهٔ ما از نوازنده‌های چیره دست و تحصیل کردهٔ موسیقی هستند.»

آیهان خوانندهٔ گروه در ادامه از انتشار اولین آلبومش به نام مارال در اردیبهشت ماه سال ۹۴ خبر داد. وی افزود در اجرای اسفندماه علاوه بر قطعات قدیمی و فولکوریک که مورد پسند مخاطبان است از قطعات جدید نیز استفاده خواهد شد.

میرطاهر مظلومی در پاسخ به سوالی گفت: «تالار وحدت وسواس ویژه‌ای برای ارائه سالن دارد و گروه ریحان با اجرای آیهان با اینکه آلبومی ارائه نداده‌اند با نظارت شخص مدیرت موسیقی ارشاد و کیفیت موسیقی گروه مجاب شدند این امکان را در اختیارمان بگذارند»

یاشار آذرتاش به نمایندگی از گروه موسیقی ریحان در پایان نشست تشکر ویژه‌ای از معاونت اجتماعی شهرداری تهران و اصحاب رسانه برای حمایت از این گروه داشت.

گزارش تصویری این نشست بزودی پیوست خواهد شد..

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه