رفتن به بالا
  • شنبه - 13 دی 1393 - 10:55
  • کد خبر : ۴۱۰۷
  • چاپ خبر : سعید شهروز ؛ یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان پاپ با بیش از ۴ میلیون نسخه فروش

سعید شهروز ؛ یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان پاپ با بیش از ۴ میلیون نسخه فروش

سعید شهروز در موسیقی پاپ ایران از نام های ماندگار است خواننده ایی که به احساس معنای تازه ایی بخشید اولین خواننده‌ای که در سالن میلاد به مدت چند شب موفق به اجرای کنسرت شد صفحه موسیقی : سعید شهروز خواننده صاحب سبک و پرطرفدار ایرانی متولد ۱۶ اردیبهشت ۱۳۵۰ در تهران خیابان دامپزشکی می‌باشد. […]

سعید شهروز در موسیقی پاپ ایران از نام های ماندگار است

خواننده ایی که به احساس معنای تازه ایی بخشید

اولین خواننده‌ای که در سالن میلاد به مدت چند شب موفق به اجرای کنسرت شد

صفحه موسیقی : سعید شهروز خواننده صاحب سبک و پرطرفدار ایرانی متولد ۱۶ اردیبهشت ۱۳۵۰ در تهران خیابان دامپزشکی می‌باشد. اصلیت او به استان همدان و شهرستان نهاوند برمیگردد و علت اصلی وجود اهنگهای لری در آلبوم‌های او همین امر می‌باشد. از همان دوران نوجوانی علاقه او به موسیقی باعث شد در مقابل مخالفتهای پدرش به این عرصه قدم بگذارد. موسیقی در خون شهروز جاری است و به همین سبب با احساس تر از هر خواننده دیگری می‌خواند. رمز موفقیت او نیز در همین ویژگی است. شهروز فعالیت رسمی و حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد که کارهایش تا کنون مورد استقبال هواداران و منتقدین قرار گرفته. سال ۱۳۷۸ اولین آلبومش را منتشر کرد. اثری ارزشی که در ابتدای انتشار به دلایل فراوان از جمله کم تجربگی و نبود حمایت مالی و تبلیغاتی زیاد مورد توجه مردمی که به اینگونه خواندن خو نداشتن قرار نگرفت. اما بعد از یکی دو سال و با ارائه دومین کار شهروز به موفقیت خوبی رسید. آوار و سفر از کارهای زیبای این آلبوم بودند.

ولی او با ارائهٔ البوم غزلک در سال ۷۹ توجه همگان را به خود جلب کرد. غزلک را می‌توان یکی از بهترین آلبومهای بعد از انقلاب در موزیک پاپ کشور دانست. دومین اثر شهروز با فروش بیش از دومیلیون نسخه‌ای یکی از پر فروش ترین آلبوم‌های بعد از انقلاب لقب گرفت. وجود قطعهٔ خورشید خانم در فروش فوق العادهٔ این البوم نقش بسزایی داشت. شهروز باارائهٔ البوم غزلک محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم پیدا کرد. در آن زمان محبوبترین خوانندهٔ کشور بعد از شادمهر عقیلی بود. اهنگ طعنه از این البوم یکی از ماندگارترین قطعات بعد از انقلاب می‌باشد و از معدود کارهای او بود که در صدا سیما البته بعد ازحدود ۳ سال مجوز پخش گرفت و چندین بار پخش شد. غزلک، خورشیدخانم، طعنه، یادش بخیر و قسم موفق ترین کارهای این البوم بودند. شهروز برای اولین و اخرین بار از خواننده مهمان نیز استفاده کرد و او کسی نبود جز زنده یاد ناصر عبدالهی که اهنگ گل یخ را در آلبوم غزلک دو صدایی اجرا کردند. سعیدشهروز از همان ابتدا هم زیاد مورد تایید و حمایت مسولان صدا وسیما قرار نمی‌گرفت. با توجه به درخواستهای فراوان مردم جایی در برنامه‌های سیما نداشت.

سال ۸۰ او با ارائه البوم نقره داغ به مرز پختگی رسید. این البوم نیز با فروش خوبی روبرو شد؛ ولی به اندازهٔ غزلک موفق نبود. در دو البوم غزلک و نقره داغ شادمهر عقیلی کار اهنگسازی را در کنار بهنام ابطحی و خود شهروز انجام داد. کی بود کی بود، اسمون رویا، نقره داغ و دل و دشنه از بهترین‌های این البوم بودند.

در سال ۸۱ البوم جون من و جون شما را به بازار ارئه داد. نبود شادمهر عقیلی در این البوم به شدت حس می‌شد. خواب و ستاره از کارهای خوب این البوم بودند. در همین سال بود که به درخواست فراوان مردم سعید در برنامه پنجره در صدا وسیما حضور یافت . سال ۸۲ او البوم گلابتون را ارائه کرد با توجه به تغییراتی که در اشعار داده شد فروش خیلی خوبی کرد و دومین البوم پرفروش سعید شهروز تا به الان هست. گلابتون، وقتشه، ابلیس و چوب حراج کارهای موفق این آلبوم بودند.

SaeidShahrouz

بعد از آن در سال ۸۳ البوم معبد رابه بازار فرستاد؛ که دارای فضای منفی بود این البوم نیز با استقبال قابل توجهی مواجه شد. در سال92 سعید در رقابت با فریدون والبوم غریبه اش بهترین خواننده سال شد. البوم معبد نیز دومین البوم سال. معبد، سکوت، تیر خلاص، اشتباه و دلم گرفته از کارهای خوب این البوم بودند.

البوم پسرم در سال۸۴ هفتمین البومی بود  که با خوانندگی او وارد بازار شد. با توجه به اتفاقاتی که افتاد زیاد مورد استقبال واقع نشد. پسرم، گلم، سرمه و راز از کارهای موفق این البوم بودند. هر چند که در سال ۸۴ نیز عنوان دومین خواننده، اهنگساز و البوم سال را بعد از رضا صادقی از آن خود کرد. به درخواست صدا سیما شهروز کلیپی برای اهنگ پسرم از همین البوم تهیه کرد که این اهنگ درد دل یک پدر با پسرش را نشان می‌داد اما این کلیپ فقط ۲-۳ بار پخش شد. همچنین او موسیقی برای سریال نرگس ساخت که به عقیده خودش کاری نو درکارهای اوبود ولی این اهنگ هم مجوز پخش از تلویزیون را نگرفت؛ که دلخوری فراوانی برای او به وجود آورد. هر هفت آلبوم قبلی را بهنام ابطحی تنظیم کرده است که این در نوع خود یک رکورد است. در هفت البوم قبلی افشین سیاهپوش و یغما گلرویی در کنار محمدرضا حبیبی بهترین و پرکارترین ترانه سراهای البوم‌های او بودند.

بی خوابی هشتمین البوم سعید شهروز است که در سال ۸۷ منتشر شد. شهروز تا قبل از بی خوابی هر سال یک البوم روانه بازار می‌کرد اما اتفاقاتی افتاد که باعث شد البوم هشتم سه سال به طول بینجامد. در این البوم شهروز کاملاً تغییر سبک داد و این تغییر سبک بازگشت فوق‌العاده‌ای را برای او رقم زد. بهروز صفاریان و مهدی یراحی کار موسیقی البوم را بر عهده داشتند و روزبه بمانی ترانه سرای اصلی البوم بود. بی خوابی از تبلیغات و پخش بسیار ضعیفی برخوردار بود اما با این وجود حدود ۳۵۰ هزار نسخه فروخت. حرفاموباورکن، تو باید جای من باشی، تبعیدی، نفس، چندسال از امشب بگذره و ما عاشق هم بودیم از بهترین قطعات البوم بودند. البوم بی خوابی بهترین البوم سال ۱۳۸۷ از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی شناخته شد.

او تاکنون ۸ البوم روانه بازار کرده است، که از این حیث بعد از خشایار اعتمادی پر کار ترین خواننده مجاز داخلی در عرصهٔ پاپ محسوب می‌شود. همچنین شهروز با بیش از ۴میلیون نسخه فروش از مجموع البوم‌ها جزء سه خواننده پرفروش ایرانی در کنار شادمهر عقیلی و محمداصفهانی است. شهروز در کنار کارخوانندگی به کار اهنگسازی نیز مشغول است. سعیدشهروز با بیش از ۱۰ سال فعالیت همچنان یکی از محبوبترین هاست. خواننده نجیب پاپ که مجازترین خواننده ایرانیست از بعد بی تریبون بودن و اینکه بدون کوچکترین تبلیغات و حمایت‌های رسانه‌ای اعم از صدا و سیما، اینترنت و ماهواره توانسته همچنان در عرصه باقی بماند یکی از بارزترین مثال‌های جامعه هنری است. آن چیز که در کارنامه هنری شهروز نقطه مبهمی است تعدا کم کنسرتهای وی است، هشت شب اجرا در ۱۲ سال آنهم در سالهای ۸۰-۸۱-۸۲-۸۹ و ۹۲، برای شخصی که تمامی کنسرتهایش با استقبال فوق العاده ایی روبرو شده رقم بسیار کمی است.

 

Saeed Shahrooz

 

آثار سعید شهروز بر اساس سال انتشار

سال 1378 آلبوم پسرای مشرقی

سال 1379 آلبوم غزلک

سال 1380 آلبوم نقره داغ

سال 81 آلبوم جون من و جون شما

و انتشار مجموعه کلیپ ها

برگزاری کنسرت در همین سال

سال 1382 آلبوم گلابتون

انتشار کنسرت تصویری سال 81

برگزاری کنسرت در همین سال

سال 1383 آلبوم معبد

انتشار کنسرت تصویری سال 82

سال 1384 آلبوم پسرم

سال 1387 آلبوم بی خوابی

سال 1389 کنسرت

مجموعه تک آهنگها

سبزینه آوای دوست

بم (اجرا شده در کنسرت سال 82)

نرگس

ناز بانو

از لج تو

رفیق روز تنهایی (اجرا شده در کنسرت 89)

ستاره پوش (آروزی من)

یه ماجرای دیگه

کاری نمیکنی

عاشقت میشم

 

بیوگرافی سعید شهروز به نقل از وبلاگ هوادارانش :

متولد 16 اردیبهشت 1350 در خیابان دامپزشکی تهران و بزرگترین فرزند خانواده شهروز و دارای سه برادر و یک خواهر که یکی از برادران سعید در دوره کودکی  در اثر یك سانحه تصادف، درگذشت.

از دوران نوجوانی به ساز پیانو رو آورد  تا جایی که احساس کرد که میتواند بخواند و از دوران جوانی در محله خود  در ماه محرم نوحه خوانی میکرد.

او سابقه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را نیز دارد و از ناحیه پهلوی راست نیز به افتخار جانبازی نایل آمده است.

اصلیتی نهاوندی و علت وجود آهنگهای لری در آلبومهایش همین امر میباشد.

سعید شهروز در سال 1380 ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک فرزند پسر به نام شهداد میباشد.

فعالیت حرفه ای اش را از سال  1378 با پیشنهاد ارائه آلبوم از بهنام ابطحی  با آلبوم پسرای مشرقی آغاز کرد
در سال 87 در سریال بچه های بهشت که به موضوع زندگی شهید فهمیده می پرداخت ایفای نقش کرد و ترانه بچه های بهشت از آلبوم پسرای مشرقی تیتراژ این فیلم نیز قرار گرفت.

درحالی که بعد از انقلاب استقبال زیادی از موسیقی داخل کشور نمیشد آلبوم غزلک سعید شهروز تبدیل به یکی از پرفروش ترین آلبوم ها طی چندین سال لقب گرفت و ترانه غزلک و طعنه از محبوبیت بسیاری برخوردار شد و خود سعید نیز ترانه طعنه را یکی از بهترین آثارش میداند.

سعید شهروز در هشت آلبومی که تا کنون به بازار ارائه داده است تنها قطعه گل یخ در آلبوم غزلک که از ساخته های مرحوم ناصر عبدالهی است را با همخوانی ناصر عبدالهی به صورت مشترک اجرا کرده است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه