رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 10 دی 1393 - 09:34
  • کد خبر : ۴۰۴۹
  • چاپ خبر : نسلی دیگر در جشنواره فجر

نسلی دیگر در جشنواره فجر

صفحه موسیقی -هشت گروه و پنج تک‌نواز در بخش «نسلی دیگر» سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر به اجرا می‌پردازند. بدر این بخش که با مسوولیت «امیرعباس ستایشگر» در مقام مشاور دبیر در بخش «نسلی دیگر» برگزار می‌شود، 13 گروه و تک‌نواز در روزهای برگزاری جشنواره روی صحنه خواهند رفت. در سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر و […]

صفحه موسیقی -هشت گروه و پنج تک‌نواز در بخش «نسلی دیگر» سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر به اجرا می‌پردازند.

بدر این بخش که با مسوولیت «امیرعباس ستایشگر» در مقام مشاور دبیر در بخش «نسلی دیگر» برگزار می‌شود، 13 گروه و تک‌نواز در روزهای برگزاری جشنواره روی صحنه خواهند رفت.

در سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر و در روزهای 24 بهمن تا یکم اسفند، گروه‌هایی مانند «چهارگان» به سرپرستی احسان ذبیحی‌فر، «نوای ارغنون» به سرپرستی محمد عشقی، «سپهر» با آهنگسازی احمد رضاخواه و خوانندگی مهدی امامی، «راه» به سرپرستی پیام جهانمانی، «صبا» به خوانندگی وحید تاج، گروه «رها» به سرپرستی سعید کردمافی و خوانندگی مجتبی عسگری و نیز سعید نایب ‌حمدی همراه آواز مهدی امامی، محمدرضا ابراهیمی همراه آواز مجتبی عسگری به اجرای برنامه می‌پردازند.

همچنین در این بخش، هنرمندانی مانند پریچهر خواجه (نوازنده‌ی قانون)، علی کاظمی (نوازنده‌ی تار)، سپیده مشکی (نوازنده‌ی سه‌تار)، امیر شریفی (نوازنده‌ی تار) و کاوه شفیعی (نوازنده‌ی سنتور) به تک‌نوازی خواهند پرداخت.

در بخش نسلی دیگر سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، انتخاب گروه‌ها و تک‌نوازان با در نظر گرفتن معیارهایی مانند مولف بودن هنرمندان، ریشه داشتن موسیقی در فضای موسیقی دستگاهی و اجرای قابل قبول از رپرتوار انجام شده است.

بخش نسلی دیگر جشنواره‌ی سی‌ام موسیقی فجر که سابقه‌ی حضوری چهار ساله در این جشنواره را دارد، با تمرکز بر ارائه‌ی موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار می‌شود.

سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند اخبار مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com مشاهده کنند.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه