رفتن به بالا
  • سه شنبه - 9 دی 1393 - 10:14
  • کد خبر : ۳۹۹۷
  • چاپ خبر : کامران رسول زاده : به رضا خانزاده ایمان کامل دارم!

کامران رسول زاده : به رضا خانزاده ایمان کامل دارم!

گفتگوی ویژه با کامران رسول زاده را بعد از یک مقدمه کوتاه بخوانید: حرف های گفته نشده گفته شدند! صفحه موسیقی – شایان رسول زاده: کامران رسول زاده ( شاعر، ترانه سرا، خواننده  وآهنگساز) فعالیت خود را از ردیف ایرانی و از موسیقی سنتی آغاز کرده و همزمان با گذراندن این دوره ها در حوزه ی […]

گفتگوی ویژه با کامران رسول زاده را بعد از یک مقدمه کوتاه بخوانید:

حرف های گفته نشده گفته شدند!

صفحه موسیقی – شایان رسول زاده: کامران رسول زاده ( شاعر، ترانه سرا، خواننده  وآهنگساز) فعالیت خود را از ردیف ایرانی و از موسیقی سنتی آغاز کرده و همزمان با گذراندن این دوره ها در حوزه ی شعر و ترانه نیز فعالیت خود را شروع کرده  و به صورت جدی از سال 1382 به نوشتن ترانه و ساخت ملودی پرداخته است.

وی در همان سال ها، اولین کارهایش را نوشته و آهنگ سازی کرده است و درسال 1385 شروع به ساخت اولین آلبوم خود در حوزه ی موسیقی پاپ کرد که مراحل تولید آن آلبوم سال 1387 به پایان رسید.

آلبوم بی سرانجام سال 1387 برای اولین بار اجازه نشر گرفت اما به دلیل پخش نامناسب آلبوم به طور شایسته به دست هوادارانش نرسید.

سال 1389 به دلیل یکسری فعالیت ها، موسیقی  کامران رسول زاده بیشتر دیده شد و بعد از آن با تمرکز روی کتاب های شعرش توانست مخاطبان قابل توجهی به دست آورد.

کامران رسول زاده در سال 1390 مجوز فعالیت جهت اجرای صحنه ایش را گرفت و در سال 1391 دو بار روی استیج رفت که با استقبال خوب هوادارانش رو به رو شد تا حدی که در نظرسنجی مجله ی ترانه ماه از نگاه اهالی رسانه و خبرنگاران عنوان پدیده ی سال موسیقی پاپ را به خود اختصاص داد.در اسفند ماه همان سال آلبوم بی سرانجام با یک تنظیم جدید پخش شد اما باز هم با مشکلاتی در پخش مواجه شد.

 

در سال 1382 کامران رسول زاده که یکی از آثار معروف  خواننده محبوب ترکیه، مراد ککیلی را کاور کرده بود، به طور رسمی و با هماهنگی با صاحب اثر توانست این اثر را با  وی همخوانی کند و در سال 1385 نیز این قطعه را در آلبوم بی سرانجام قرار دهد.

در سال 1388 یکسری از خواننده ها این کار را خواندند و ادعا کردند که این کار برای خودشان می باشد اما قبل تر و در صفحه های مجازی همه می دانستند که کامران این آهنگ را سال ها قبل خوانده و مجوزش را هم گرفته است که نهایتا با پخش ویدئوی همخوانی این اثر در فضای مجازی تکلیف این کار معلوم شد.

شاید این سوال به وجود بیاید که با وجود فعالیت های متعدد کامران رسول زاده چه عواملی مانع از پخش آثار موسیقایی او به طور شایسته بوده است در حالی که مجموعه شعرهای او با پخش مناسب توانستند در مدت زمان کوتاهی طیف قابل توجهی از مخاطبان را با او همراه کنند.یکی از این عوامل که سختی های فراوانی  برای کامران رسول زاده به وجود آورد، لغو کنسرت هایش با مراد ککیلی در تهران بود که یک بار در سال 1391 و بار دیگر در جشنواره ی مقاومت 1392 اتفاق افتاد.

کنسرت هایی که وی با زحمت فراوان برنامه ریزی کرده و مجوز هایش را گرفته بود، اما نزدیک به روزهای اجرا به دلایل نا معلوم لغو می شد.

این در حالی بود که در سال 1392 برگزار کننده های جشنواره مقاومت خودشان پیشنهاد این کنسرت را برای بار دوم به وی  داده بودند.

کامران رسول زاده تا به امروز چند کارگاه شعر و ترانه برپا کرده است که اولین کارگاه او در سال 1382 بوده است که با بچه های نوجوان کار کرده،  وی در این باره می گوید : کار کردن با نوجوان هایی  که می خواستند وارد شعر شوند را خیلی دوست داشتم.

بعد از آن یک کارگاه آزاد گذاشتند  و یک کارگاه در سال 1392 در یکی از سفارت های آفریقایی در تهران و سپس مجله  ترانه ماه پیشنهادی راجع به دو دوره کارگاه از مقدماتی تا پیشرفته داده بودند که این کارگاه نیز به پایان رسیده است و کامران رسول زاده در این باره می گوید : این کارگاه نتایج خیلی خوبی داشت، دیدن استعدادهای جوان  شعر و انگیزه هایشان عمیقاً خوشحالم می کرد.
او هم اکنون نیز برای ترم زمستان در کانون ادبی “هم ترانه ” مشغول برگزاری کارگاه شعر و ترانه می باشد.

کتاب ها:

تا کنون چهار جلد کتاب شامل سه مجموعه ی پُر فروش شعربه نام های فکر کنم باران دیشب مرا شسته، امروز «تو» ام / کوتاه بیا! عمرم به نمیامدنت قد نمی دهد / دستور های زبانی یک دیکتاتور عاشق و یک نمایشنامه به نام زنمرد از وی توسط انتشارات مروارید به چاپ رسیده است. کتاب هایی که از زمان انتشارشان همیشه در لیست پُر فروش های نشر و شهر کتاب در شاخه ی شعر معاصر ایران و نمایش  بودند.
سامانه ی ارتباطی:
کامران رسول زاده همچنین برای ارتباط با طرفدارانش علاوه بر سایت رسمی خود             ( (www.kamranpop.com از طریق یک سامانه پیامکی با شماره ی 30003503313131  با طرفدارانش در ارتباط است که علاقه مندان می توانند با ارسال نام و نام خانوادگی خود به این شماره به جمع کانون هوادارانش بپیوندد و از این طریق از آخرین اخبار مربوط به آلبوم ها، کنسرت ها و آثار او باخبر شده و از خدمات ویژه ی هواداران برخوردار شوند.

 آلبوم دستای نا محرم :

   آلبوم شامل 15 قطعه می باشد که به همراه  دی وی دی  اولین کنسرت کامران رسول زاده در آبان ماه 1391 در تهران برگزار شده بود، ارائه می شود. گفتنی ست این آلبوم در نیمه ی اول دی ماه با زمان بندی جدید پخش به دست علاقه مند خواهد رسید.

ترانه تهران:

کامران رسول زاده سعی کرده در کنار کارهای عاشقانه ای که درآلبوم دارد به مسائل اجتماعی نیز بپردازد و در بین ترانه های آلبوم  کاری به نام تهران ساخته است که یک کار اجتماعی ست و به مشکلاتی که شهر تهران  دارد پرداخته است.

کار تهران به نحوی  به ابعاد اجتماعی پرداخته  و خواسته مشکلات اجتماعی را از طریق موسیقی به گوش برساند.

در ادامه گفتگو ویژه با کامران رسول زاده را بخوانید  

در مورد قطعه تهران بیشتر توضیح می دهید؟

–  در این کار من با رویکرد مثبت به معضلات شهر تهران نگاه می کنم و به دنبال تخریب، سیاه نمایی یا چیز دیگری نیستم. دنبال تاثیر مثبت بر روی یک مشکل اجتماعی هستم.

به نظر شما یک ترانه ی اجتماعی مانند تهران تا چه حد می تواند تاثیر گذار باشد؟

 –  در ترانه ی تهران از اعتیاد به عنوان یکی از مشکلات جوانان یاد شده است ها  که  می تواند تاثیر گذار باشد، هرچند این وجه را هم می شود دید که تهران  آش دهن سوزی نمی باشد که همه از شهرستان ها به اینجا می آیند، جوان های پاک و معصومی که وارد این بازار مکاره می شوند در واقع آن معصومیتشان را از دست می دهند و گرفتار مشکلات اجتماعی تهران می شوند چرا که سطح شناختشان از تهران بسیار کم است.

به هرحال پایتخت در کنار تمام منابع کاری، اقتصادی و…  که دارد، مشکلاتی را هم  در خود می بیند!

در مورد کنسرت بگویید ، ” تاریخ دقیق!”

– مجوز کنسرتم برای 12 بهمن صادر شده و به امید خدا به زودی بلیت  فروشی آغاز خواهد شد، طبق برنامه ی تهیه کننده محترمم، رضا خانزاده ی عزیز، آلبوم هم تا اواسط یا نهایتا هفته ی سوم دی پخش خواهد شد و با تمام انرژی در خدمت هوادارانم خواهم بود.

برای آلبوم تیزری ساخته اید؟

– زحمت تیزر را شرکت  اکسیر نوین می کشد.

تیزر با بازی خودتان ساخته می شود؟

– دوست عزیزم آیدین سیمایی در شرکت اکسیر نوین سناریوی تیزر را آماده کرده و به زودی مراحل تولید آغاز می شود. شرکت اکسیر نوین در این زمینه تخصص و تجربه ی خوبی داشته و آثار خوبی تولید کرده است.

در مورد همکاری با رضا خانزاده برایمان بگویید.

– من به رضا خانزاده ایمان کامل دارم چون واقعا کارش را به خوبی می داند. اگر در ایران رضا خانزاده نبود با هیچکس دیگر نمی توانستم کار کنم.

رضا خانزاده به من اعتماد کرده است، افکار من را دوست دارد و این خیلی برایم مهم است.

به رضا گفته ام حمایت تو از یک شاعر که پا به عرصه ی خوانندگی پاپ گذاشته اتفاق هنری خوبی ست.

 

با تشکر از مریم احمدی

Picture 0031 Picture 0051 Picture 0061 Picture 0071 Picture 0091

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه