رفتن به بالا
  • شنبه - 22 آذر 1393 - 16:46
  • کد خبر : ۳۸۹۱
  • چاپ خبر : چاوشی در حال بررسی پیشنهاد مهرجویی

چاوشی در حال بررسی پیشنهاد مهرجویی

چاوشی در حال بررسی پیشنهاد مهرجویی   سنتوری 2 را چه می شود ؟ صفحه موسیقی – سجاد مالمیر : چندی پیش ، داریوش مهرجویی کارگردان فیلم تاریخی سنتوری خبر از ساخت سری دوم این فیلم سینمایی داد . این خبر شوک برانگیز است! یک مخاطب فیلم ایرانی به خوبی می داند که ساختن سری […]

چاوشی در حال بررسی پیشنهاد مهرجویی  
سنتوری 2 را چه می شود ؟
صفحه موسیقی – سجاد مالمیر : چندی پیش ، داریوش مهرجویی کارگردان فیلم تاریخی سنتوری خبر از ساخت سری دوم این فیلم سینمایی داد . این خبر شوک برانگیز است! یک مخاطب فیلم ایرانی به خوبی می داند که ساختن سری دوم این پروژه ی سینمایی کار بسیار دشوار و حساسی ست . اما مهرجویی جدی ست !
سنتوری 2 دارد نوشته می شود و به زودی وارد مراحل انتخاب عوامل و دیگر مراحل ساخت خواهد شد . حال که سنتوری 2 می خواهد ساخته شود ، اصلی ترین سوالی که پیش می آید مربوط می شود به حساس ترین مبحث فیلم یعنی موسیقی آن . سنتوری یک فیلم موزیکال است که طبعا ً همان اندازه که بازیگر نقش اولش مهم است ، صدای بازیگر نقش اول آن هم اهمیت دارد ؛ پس به ناچار سنتوری بدون دو شخصیت ساختنی نیست ، یکی بهرام رادان و دیگری صدای بهرام رادان یعنی محسن چاوشی .
مشتاقان همکاری دوباره ی چاوشی با سنتوری ، با این دلیل که او به مهرجویی و تاثیر سنتوری بر زندگی هنری اش ارادت خاصی دارد ، دلشان را گرم کرده اند که دوباره چاوشی سنتوری خوان می شود ، اما حقیقت این است که محسن چاوشی تا به حال پیشنهاد دوستان و بزرگان زیادی را برای همکاری نپذیرفته ، بنابراین امکان رد شدن سنتوری 2 نیز وجود دارد . در حقیقت او کاری را که خودش در آن برهه ی زمانی لازم بداند انجام می دهد و خیلی تحت تاثیر روابط های دوستانه قرار نمی گیرد .
نا موفق بودن فیلم سنتوری 2 و موسیقی آن ، ضربه ی سنگینی به نسخه ی شماره 1 سنتوری خواهد زد اما از طرفی دیگر اینگونه می شود به ماجرا نگاه کرد که اگر قرار است سنتوری 2 ( چه موفق و چه ناموفق ) ساخته شود ، بهتر است چاوشی بخواندش . چرا که بیننده نمی تواند صدای علی سنتوری را جور دیگر تصور کند ، پس قطعا ً مخاطب پس خواهد زد . و البته آن که آمدن یک صدای دیگر بر روی تصویر بهرام رادان ، می تواند خیلی بیشتر از هر اتفاقی ، خاطره ی شیرین سنتوری اصلی را تخریب کند .
محسن چاوشی در حال بررسی پیشنهاد مهرجویی ست و همچنان جوابی قطعی به سنتوری 2 نداده . گرچه طبعا نمی توان آن شوق سال 85 را برای خواندن سنتوری داشت اما به سادگی هم نمی توان از این پیشنهاد گذشت . اینکه قرار بر این است که سری دوم سنتوری ساخته شود تصمیم درستی بود یا خیر ، در حوزه ی تخصصی منتقدان و تحلیل گران سینماست . و اما در خصوص موسیقی آن ، بنده ی حقیر نظرم بر این است که چاوشی باید سنتوری را بخواند . او در حال حاضر بهترین دوران موسیقی اش را می گذراند و می تواند با یک نو آوری خاص در تلفیق موسیقی امروزش با سنتور ، کارهای ماندگار دیگر برای موزیکِ سینما بسازد و البته این اجازه هم ندهد که صدایی دیگر جایگزین صدایش در فیلمی شود که خیل عظیمی از مخاطب آن را با چاوشی می شناسند.
 santoori2

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


11 دیدگاه برای “چاوشی در حال بررسی پیشنهاد مهرجویی”

  • هیچکی نمیتونه جایگزین چاووشی بشه

  • چاووشی و سنتوری مکمل همدیگه ان. هر کی جز چاوشی بخونه خراب میکنه

  • امیرمهرداد says:

    به نظرم اصلا طرح ساخت سنتوری 2 نباید میشد با اینکه سنتوری 1 اکران نشد ولی بیشتر از فیلمهای معمول سینمایی دیده شد و نیازی نیست قسمت دوم ساخته بشه ولی به نظرم اگر صدای محسن چاوشی دیگر درآن نباشد یا به آن صورت نباشد فیلم با شکست جدی روبرو خواهد شد که این شکست به هویت سنتوری 1 و نیز محسن چاوشی نیز لطمه خواهد زد .

  • چاوشی و دیگر هیچ…
    اگه محسن جون نخونه این فیلم هیچ فایده ای نداره و فقط سنتوری 1 خراب میشه
    اگه نخونه من که این یلمو نمیبینم.. 🙁

  • محسن چاووشی یک انسان فوق العادست که نبودنش درسنتوری یعنی ناموفق بودن سنتوری 2.

  • ببخشید میشه بگید نقش اقای اردوان کامکار ای وسط چیست؟

  • محسن چاوشی و دیگر هیچ …

  • اصلا مگه صدای چاوشی همتا هم داره که بخوان یکی دیگه جایگزینش کنن؟!
    مسلمه اگه محسن قبول نکنه فیلم ساخته نشه بهتره!

  • اگه چاوشی پیشنهاد مهرجویی رورد کنه باید ساخت سنتوری رو بذاره کنار چون اونوقت دیگه طرفداری نداره که یک دفعه صدای علی سنتوری بخواد عوض بشه.

  • امیر چاووشیست says:

    اگه این فیلم با همکاری چاووشی و مهرجویی اکران بشهٰمطمئن باشید رگورد گیشه هارو میشکنه

  • محمد حسين says:

    سلام. به جز چاوشي كه اصلا ممكن نيست. همه هم مي دونيم. ولي محسن چاوشي بايد بدونه كه ترفدارانش ديوانه ي اين كارن.