رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 12 آذر 1393 - 20:52
  • کد خبر : ۳۷۵۴
  • چاپ خبر : گزارش متنی و تصویری از نشست خبری آلبوم اشارات نظر

گزارش متنی و تصویری از نشست خبری آلبوم اشارات نظر

در نشست نقد و بررسی آلبوم «اشارات نظر» مطرح شد : میلاد درخشانی : «آلبوم بعدی بی کلام است» رضا تاجبخش : «همه خواننده پاپ شده اند..!» نیما رمضان : «دوره خواننده های مو سیخ سیخی به پایان رسیده» صفحه موسیقی – مینا آتشی : عصر دیروز فروشگاه فرهنگ میزبان مدعوینی بود که برای نقد […]

در نشست نقد و بررسی آلبوم «اشارات نظر» مطرح شد :

میلاد درخشانی : «آلبوم بعدی بی کلام است»
رضا تاجبخش : «همه خواننده پاپ شده اند..!»
نیما رمضان : «دوره خواننده های مو سیخ سیخی به پایان رسیده»

صفحه موسیقی – مینا آتشی : عصر دیروز فروشگاه فرهنگ میزبان مدعوینی بود که برای نقد و بررسی آلبوم «اشارات نظر» با صدای میلاد درخشانی و عوامل آلبوم :رضا تاجبخش و نیما رمضان گرد هم آمده بودند.
میلاد درخشانی خواننده این آلبوم در ابتدا گفت: « من پیش از این به عنوان نوازنده و آهنگساز حضور داشتم اما در این آلبوم تصمیم گرفتم تا در قالب خواننده حضور پیدا کنم باید بگویم از این پس من را در کاراکترهای مختلفی می‌بینید، از یک جایی احساس کردم که تار و سه‌تار همه‌ی نیازهای من را تأمین نمی‌کند. به هر حال، «موسیقی سنتی» سبکی مانند سایر سبک‌ها است، اما برخی فکر می‌کنند که این موسیقی مقدس است.»
وی افزود: «آلبوم «اشارات نظر» دو ماهی می‌شود که منتشر شده است و نظرات مختلفی نیز پیروی آن شنیده‌ام. البته من به‌عنوان مولف اثر، اولین کسی هستم که نقاط قوت و ضعف اثرم را می‌شناسم. به هر حال، هنرمند دائم در ارتباط با سبک‌های مختلف است و تأثیرات جامعه را بیشتر درک می‌کند درخشانی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان مبنی بر این‌که داشتن برادری مانند پدرام درخشانی (نوازنده سنتور) چقدر در زندگی‌اش تأثیر گذاشته است، گفت: باید بگویم زندگی کردن با پدرام اتفاق بزرگی است و من هم از تجربیات او استفاده کردم. پدرام اولین استاد من در موسیقی محسوب می‌شود و فعالیت‌های او در گروه «آویژه» قابل بحث است.»
میلاد درخشانی ادامه داد: «خوانندگی در کشور ما، بویژه در زمینه‌ی پاپ، خیلی فرهنگ درستی نداشته و خیلی وقت‌ها وارد هجویات شده است. خواننده‌ی پاپ بیش از حد به مخاطبش اهمیت می‌دهد و حتی برایش مهم است که همه‌ی مخاطبانش از اثر او لذت ببرند، یکی از دلایلی که باعث بی‌سوادی در موسیقی ما شده، همان تکنولوژی است که باعث می‌شود، کمپوز کردن بسیار راحت شود. در واقع، این همان موسیقی پاپ امروز ماست. امروزه دستگاه‌هایی آمده‌اند که آهنگساز را بی‌نیاز از دانستن نت‌خوانی و داشتن سواد موسیقایی می‌کنند، آهنگسازان بنامی را می‌شناسم که سواد خواندن و نوشتن موسیقی را ندارند، اما اثر می‌سازند و به خودشان افتخار هم می‌کنند و جالب است که به ما هم به دید تمسخر نگاه می‌کنند. مثلا به ما می‌گویند تو فوق لیسانس موسیقی داری و هیچ نداری ،نمی‌دانم این آلبوم ماندگار است یا خیر و دقیقا نمی‌دانم که تاریخ انقضایش چه زمانی است، اما موفقیت اثر در ماندگاری آن است.»
در ادامه نشست رضا تاجبخش نوازنده بنام موسیقی بیان کرد: «ملودی‌های آلبوم «اشارات نظر» را حدود 12 سال پیش شنیده بودم. البته معتقدم آلبوم نباید آن زمان منتشر می‌شد، هر اثری باید در زمان و جای درستی منتشر شود. از طرفی یک هنرمند باید ژانرهای متفاوتی را که در آن توانایی دارد، تجربه کند و با خودش فکر نکند که با این تجربه‌آزمایی‌ها از جامعه‌ی هنر ترد می‌شود، بلکه شاید این کارها، راه را برای دیگران هم باز کند، به موسیقی این چند سال اخیر خیلی علاقه‌مند نیستم. در این چند سال همه، خواننده‌ی پاپ شدند، موسیقی تلفیقی یا سنتی خیلی کم‌رنگ شد و در واقع، موسیقی تلفیقی در این سه سال اخیر دوباره شنیده شد.»
در ادامه صحبت های تاجبخش نوازنده گیتاریست یعنی نیما رمضان گفت: «یادم می‌آید، زمانی هر هفته در فارابی کنسرت برقرار بود یا فرهنگسرای نیاوران هر شب میزبان این اجراهای تلفیقی می‌شد؛ اما متأسفانه یک دفعه همه‌چیز به یک موسیقی پاپ بدشکل تبدیل شد که بعد از آن، خیلی‌ها فکر کردند، این موسیقی استاندارد ماست، از سال 86 به بعد، موسیقی‌ای به موسیقی استاندارد تبدیل شد که اصلا نمی‌شود، آن را گوش کرد. یک زمانی هم خوانندگانی با موی سیخ‌سیخی روی کار آمدند که دوره‌شان تمام شد.»
رمضان در پایان تصریح کرد : «ما هنرمندان خیلی وقت‌ها امنیت مالی و ذهنی نداریم. این باعث می‌شود که کمتر ریسک کنیم و از این موضوع بترسیم که نکند آثارمان خیلی بد شود. وقتی اثری را شروع می‌کنیم، فشار زیادی روی ما است. به هر حال، در ایران موسیقی نمی‌فروشد و فقط کپی می‌شود.»
از نکات قوت یا شاید ضعف جلسه حضور هواداران این هنرمند بود که هراز چند گاهی صحبت ها را قطع کرده و به تعریف و تمجید می پرداختند !

در ادامه عکس های علی مجلسی را از این نشست مشاهده می نمایید :

 

2 1

 

3 4

5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

19 20 21

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه