رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 6 آذر 1393 - 11:32
  • کد خبر : ۳۶۸۴
  • چاپ خبر : تکرار مکررات ،بلای موسیقی!

تکرار مکررات ،بلای موسیقی!

صفحه موسیقی-سالار زنگنه:طی یک سال اخیر آلبوم های متعددی از خواننده های مطرح روانه ی بازار موسیقی کشور شده است وهرکدام بازتاب خاص خودشان را داشته، اما چیزی که مشخص است این است که طی یک سال گذشته آلبوم موفق و جریان سازی را در بازار مشاهده نکرده ایم! در واقع تکرار مکررات با رنگ […]

صفحه موسیقی-سالار زنگنه:طی یک سال اخیر آلبوم های متعددی از خواننده های مطرح روانه ی بازار موسیقی کشور شده است وهرکدام بازتاب خاص خودشان را داشته، اما چیزی که مشخص است این است که طی یک سال گذشته آلبوم موفق و جریان سازی را در بازار مشاهده نکرده ایم!

در واقع تکرار مکررات با رنگ و لعابی جدید بوده! که شاید خیلی از مخاطب ها را مجاب به گوش دادن مجدد آلبوم ها هم نکرده باشد.

عقل حکم می کند کاری که قبلا جواب داده، باز هم جواب می دهد! این تفکر در تنبلی ذهن خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده و ترانه سرا بی تاثیر نیست، کافیست یک آهنگ هیت شود بدون شک بقیه ی آهنگ های خواننده را در همان سبک ملودی ، تنظیم و ترانه خواهیم شنید.مخصوصا اجرای آهنگ های کاور نیز باب شده که قبلا این آهنگ ها در جامعه امتحان خود را پس داده اند و بعضا جزء کارهای هیت خواننده هم می شود، به همین دلیل است که جسارت در تولید کارها و ایده های نو در موسیقی ما کم است تا حدی که با ایده پردازی و اجرای کار نو، لقب آقای خاص را به شما می دهند!

بعضی از خواننده ها جدا از بحث تک آهنگ هایشان، هرساله یک آلبوم را نیز روانه بازار می کنند که میانگین تعداد قطعات آنها حدودا بین 10 تا 12 قطعه است، یعنی در زمان کوتاه همراه با حجم بالای کنسرت های شهرستان ها و برون مرزی و تک آهنگ های منتشر شده و آهنگسازی برای دیگر خوانندگان و… که خستگی های جسمی و ذهنی بالایی را دارد ، باز هم اصرار دارند که تمامی قطعات آلبومشان را خودشان بسازند ، ترانه اش را بنویسند و حتی تنظیم کنند، طبیعتا چیزی جز تکرار مکررات را نخواهیم شنید.

وقتی آلبوم اکثر خواننده های مطرح که به نوعی اعتبار موسیقی پاپ هستند با انتقاد های زیادی روبه رو می شوند ، یعنی موسیقی پاپ در حال طی کردن سیر نزولی است و نیاز به توجه و تلنگر دارد و همچنین باید توجه داشت که موسیقی پاپ ایران چند سالیست که جانی دوباره گرفته و باید برای آن تلاشی مضاعف کرد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه