رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 5 آذر 1393 - 19:35
  • کد خبر : ۳۶۷۱
  • چاپ خبر : سونامی مرگ در عرصه هنر همچنان می تازد

سونامی مرگ در عرصه هنر همچنان می تازد

صفحه موسیقی – مینا آتشی : علیرضا خورشید فر نوازنده پیشکسوت کنترباس ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته 4 آذرماه دارفانی را وداع گفت. به گزارش خبرنگار علی رضا خورشید فر اسفند ماه سال 1326 در تهران متولد شد او از سن 9 سالگى شروع به یادگیرى ساز آکوردئون کرد، سپس از سن […]

صفحه موسیقی – مینا آتشی : علیرضا خورشید فر نوازنده پیشکسوت کنترباس ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته 4 آذرماه دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار علی رضا خورشید فر اسفند ماه سال 1326 در تهران متولد شد او از سن 9 سالگى شروع به یادگیرى ساز آکوردئون کرد، سپس از سن 12 سالگى وارد هنرستان عالى موسیقى شد و در رشته کنترباس مشغول تحصیل گردید و در سال 1351 با درجه لیسانس در رشته کنترباس فارغ ‏التحصیل شد. علیرضا خورشیدفر، در طى دوران تحصیل از وجود استادانى مثل نعمت ‏الله مجید، خواهر و برادران پورتراب، کنستاتین، نیکلا نیکولف، نیکلاپوپوف، بهره برد و همین استادان بودند که با مایه هاى غنى و پربار علم موسیقى موجب پیشرفت سربع و بزرگ وى در عالم هنر موسیقى گردیدند. وى، در طرح ارزشیابى هنرمندان کشور به عنوان هنرمند درجه یک شناخته شد. علیرضا خورشیدفر، از سال 1346 با ارکسترهاى رادیو، اعم از ارکستر بزرگ، ارکسترهاى گل‏ها، ارکستر بزرگ دانشگاه تهران همکارى کرد و از سال 1348 وارد ارکستر سمفونیک تهران شد و با این ارکستر به همکارى ادامه داد و از سال 1351 نیز به عنوان معاون گروه کنترباس و از اوایل سال 1357 به عنوان مایستر گروه کنترباس تا این زمان در ارکستر سمفونیک تهران همکارى داشت .او همچنین نوازنده کنترباس ارکستر موسیقی ملی ایران نیز بوده است. وى از سال 1367 به ‏عنوان استاد کنترباس در هنرستان موسیقى پسران به تدریس پرداخت. بسیاری از قطعاتی که در موسیقی فیلم با صدای سوت به اجرا در آمده توسط خورشید فر نواخته شده است که از آن جمله می توان به فیلم «از کرخه تا راین » اشاره کرد.

لازم به ذکر است که مراسم تشییع وی روز شنبه 8 آذر ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه