رفتن به بالا
  • جمعه - 23 آبان 1393 - 11:50
  • کد خبر : ۳۵۶۴
  • چاپ خبر : می توان او را یک قطب در موسیقی دانست !

می توان او را یک قطب در موسیقی دانست !

صفحه موسیقی – محسن معراجی : بی تردید محسن چاوشی با تفکرات ویژه ایی و در مسیری درست و هدایت شده ایی پیش می رود و از همین روی می توان وی را چهره ی ویژه ی موسیقی طی سال های گذشته تا کنون دانست . چاوشی با ارائه ی هر آلبوم ؛ به نسبت […]

Mohsen Chavoshi-92365

صفحه موسیقی – محسن معراجی : بی تردید محسن چاوشی با تفکرات ویژه ایی و در مسیری درست و هدایت شده ایی پیش می رود و از همین روی می توان وی را چهره ی ویژه ی موسیقی طی سال های گذشته تا کنون دانست .

چاوشی با ارائه ی هر آلبوم ؛ به نسبت آلبوم قبلی و حتی به نسبت بازار ، متفاوت عمل می کند و هر بار طیف جدیدی از مخاطب را به خود اضافه می کند.

من به عنوان نگارنده ی این مطلب علاقه ی بسیاری به آثار وی دارم اما رسالت روزنامه نگاری ام به من اجازه ی غرض ورزی و حب و بغض را نمی دهد . کارنامه ی چاوشی در موسیقی پاپ ما کاملاً روشن است و همه متوجه هوشمندی این خواننده شده اند . کسی که تاکنون اجرای زنده ( کنسرت ) نداشته و با نشر هر آلبوم ؛ پُر فروش می شود و به تیراژ و یا تیراژهای بعدی می رسد .

اثر جدید وی ، آلبوم ” پاروی بی قایق ” نام دارد که در یک نگاه کلی آلبومی است که برای همه چیزش فکر شده است و این به معنای این است که ” پاروی بی قایق ” قرار نیست از مولفه های موسیقی عام پسند پیروی کند.

پُر واضح است برای مخاطبینی که آثار اکتیو و آنچنانی (!!) می خواهند ، این آلبوم انتخاب غلطی است !

به خاطر می آورم با نشر آلبوم ” یه شاخه نیلوفر ” ، حتی متعصب ترین هوادار محسن چاوشی نیز حال خوشی نداشت (!!) و ابراز نارضایتی می کرد ! چند ماه که نه ! چند سال گذشت و امروز همان هوادار ، ” یه شاخه نیلوفر ” را جزو آثار مانای محسن چاوشی می داند و با تعصبی خاص از این آلبوم حرف می زند .

اتفاقی که برای ” پاروی بی قایق ” رخ داد به پُر رنگی ِ ” یه شاخه نیلوفر ” نیست اما برخی از مردم به این آلبوم نگاه خوبی ندارند . در صد قابل توجهی از هواداران چاوشی اما ” پاروی بی قایق ” را پذیرفته اند و در صد دیگری از هواداران ایشان و برخی از مردم هنوز متوجه نشده اند که آلبوم دیر هضم است ! دیر هضم یعنی خاص ! خاص یعنی درست و اصولی ! کاری که از مشخصه های عام پسند به دور است .

chavoshi 1

از اتفاقات ویژه ی این آلبوم می توان به تداوم همکاری محسن چاوشی و حسین صفا اشاره کرد که در این آلبوم نیز این دو به بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار گرفته اند. روزبه بمانی که در تکرار ِ خودش مانده بود ؛ با محسن چاوشی ثابت کرد که می تواند متفاوت باشد و جور دیگری بنویسد .

چاوشی امروز یک خواننده ی جوان نیست و به یک با تجربه ی کارآمد تبدیل شده و می توان او را یک قطب در موسیقی دانست. در آلبوم بعدی ؛ محسن چاوشی با یکی از بهترین های عرصه ی موسیقی همکاری خواهد داشت . بی شک تلفیق وی با بهروز صفاریان در آلبوم آتی ؛ اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد . همکاری ایی که می گویند قرار است منجر به کنسرت نیز شود .

در هر صورت منتظر خواهیم ماند …

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه