رفتن به بالا
  • یکشنبه - 27 مهر 1393 - 21:19
  • کد خبر : ۲۱۲۴
  • چاپ خبر : بررسی خواننده شدن ترانه سرایان – قسمت دوم

بررسی خواننده شدن ترانه سرایان – قسمت دوم

صفحه موسیقی – محسن معراجی : همان طور که در قسمت قبل از نظر گذراندید ؛ صفحه موسیقی تحلیلی راجع به خواننده شدن ترانه سرایان دارد که به صورت سریالی تقدیم حضورتان خواهد شد .  در قسمت دوم سراغ سه تن از هنرمندان رفتیم و پیرامون این تحلیل ؛ گپ و گفتی داشتیم . کیارش حسن […]

صفحه موسیقی – محسن معراجی : همان طور که در قسمت قبل از نظر گذراندید ؛ صفحه موسیقی تحلیلی راجع به خواننده شدن ترانه سرایان دارد که به صورت سریالی تقدیم حضورتان خواهد شد .  در قسمت دوم سراغ سه تن از هنرمندان رفتیم و پیرامون این تحلیل ؛ گپ و گفتی داشتیم .

Kiarash Hasanzadeh

کیارش حسن زاده ( خواننده ، آهنگساز و مدیر شرکت آوای مهر میهن ) :

اگر فرد صدا داشته باشد و خوانندگی را از نظر تکنیک و موسیقی بلد باشد ، مشکلی نیست ؛ ولی اگر عکس این قضیه باشد ، کاملا ً مخالفم .

کلا ً هر کسی که اسم و رسمی در یک شغل پیدا می کند ( چه هنری ؛ چه غیر هنری ) دلیلی ندارد در کاری که توانایی اش را ندارد ؛ خودش را محک بزند . دقت کنید بعضی از خواننده ها هنرپیشه شدند و توفیقی هم کسب نکردند . ممکن است یک خواننده یا یک ورزشکار استعداد بازیگری داشته باشد و با یک دوره کلاس رفتن هم تکمیل بشود و در سینما هم درخشش داشته باشد . متاسفانه تعداد زیادی از افراد مشهور یا محبوب که به کاری غیر از کار خودشان رجوع کردند ، موفق نبودند و البته موارد نادری هم داشته باشیم که خوب عمل کردند ؛ در نتیجه اینکه باید خیلی با احتیاط عمل کنند تا لطمه ای به شهرت و شغل اصلی شان وارد نشود .

iman ghiasi

ایمان قیاسی ( خواننده و آهنگساز ) :

ایمان قیاسی : نظر خاصی ندارم اما معتقدم هر کسی که فکر می کند توانایی اش را دارد ؛ می تواند انجام دهد . معتقدم وقتی قرار است مطلبی کارشناسی بشود باید خود ِ مطلب هم قابلیت این را داشته باشد . این چه تحلیلی است ؟ یک مقدار ریشه ایی تر تحلیل بگذار محسن جان !

محسن معراجی : خیلی ها غیر اصولی جلو می آیند . صرف ِ اینکه ترانه سرا هستند نباید خواننده شوند .

ایمان قیاسی : شما که نمی توانید همه را به یک چشم نگاه کنید . به نظرم این بحث کاملا ً غیر ِ کارشناسی است (!!) . شما صدای ِ روزبه بمانی رو شنیده اید ؟

محسن معراجی : ممنون از نظر شما (!!) . بله صدای بمانی را شنیده ام و ایشان صدای خوبی دارند .

ایمان قیاسی : روزبه بمانی بسیار خوب و بی نظیر می خواند . حالا چون ترانه می نویسد نباید بخواند ؟ مگر اینکه پیرامون شما آدم هایی باشند که اصلا ً در چار چوب حرفه ایی قرار نمی گیرند آن وقت بحث فرق می کند ! کلا ً به نظرم این بحث درست نیست مگر اینکه مشخص شود در مورد چه کسی یا چه کسانی صحبت می شود. وقتی می نویسید ترانه سرایان یعنی همه  .

محسن معراجی : من نفی نکردم ! از شما می پرسم دیدگاه تان از این حرکت مثبت تلقی می شود ؟! اکثر دوستان اعتقاد داشته اند خوب است چون حس ترانه بهتر در می آید ! مخالفت آنچنانی نبوده …

ایمان قیاسی : اصلا ً بحث نفی کردن نیست من کلا ً نظری در این باره ندارم ولی به شما می گویم بحث در این زمینه کاملا ً غلط و نادرست است ! وقتی فوتبالیست می خواند ؛ کفاش می خواند این سوال و بحث بی معنی می شود !

محسن معراجی : به هر صورت این نظر شماست و قابل احترام . با تشکر .

behrooz_lotfipour

بهروز لطفی پور ( آهنگساز  تنظیم کننده ) :

به نظر من چون در ایران از خواننده ؛ ترانه سرا و آهنگساز حمایت نمی شود و به اصطلاح صنف مشخص نداریم هر کسی سعی می کند به نوعی ابراز وجود کند تا از این طریق به معروفیت مورد نظرش برسد ! حالا این وسط آهنگساز خواننده می شود ؛ ترانه سرا آهنگساز می شود و …

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه