رفتن به بالا
  • شنبه - 26 مهر 1393 - 21:14
  • کد خبر : ۲۱۰۵
  • چاپ خبر : بررسی خواننده شدن ترانه سرایان – قسمت اول

بررسی خواننده شدن ترانه سرایان – قسمت اول

صفحه موسیقی – تحریریه : در رسانه ی قبلی مان ، سوالاتی را در خصوص ترانه مطرح کردیم و از همکارمان جواد دهقانی خواستیم تا این مطلب را تنظیم نماید . یکی از آن سوالات این بود : درخصوص ترانه سرایانی که خواننده شده اند چه نظری دارید ؟ (افرادی همچون داریوش شهریاری.افشین سیاهپوش.مسعود امامی.حسین […]

صفحه موسیقی – تحریریه : در رسانه ی قبلی مان ، سوالاتی را در خصوص ترانه مطرح کردیم و از همکارمان جواد دهقانی خواستیم تا این مطلب را تنظیم نماید . یکی از آن سوالات این بود :

درخصوص ترانه سرایانی که خواننده شده اند چه نظری دارید ؟
(افرادی همچون داریوش شهریاری.افشین سیاهپوش.مسعود امامی.حسین صفا.عرفان سلیمی.محسن معراجی.یاحا کاشانی)

و دوستان هم پاسخ گو بودند که در ذیل خواهید خواند . آوردن این مطلب نسبتا ً قدیمی در اینجا بهانه ایی است برای قسمت دوم ِ این بررسی .

در نظر داشته باشید که ترانه سرایانی همچون : اهورا ایمان ، حمیدرضا صمدی ، دکتر افشین یداللهی ، یغما گلرویی ، روزبه بمانی و سروش دادخواه نیز خوانندگی را تجربه کرده اند .

____________________________________________________________

 

درخصوص ترانه سرایانی که خواننده شده اند چه نظری دارید ؟
(افرادی همچون داریوش شهریاری.افشین سیاهپوش.مسعود امامی.حسین صفا.عرفان سلیمی.محسن معراجی.یاحا کاشانی)

 

hosein-motevalian

حسین متولیان (شاعر ، ترانه سرا ، مجری و کارگردان) : اجازه بدهید به این اسمها میلاد تهرانی را هم اضافه کنم …تقریبا تمامی ِ این اسم ها دوستان ِ عزیز ِ من هستند… بسیار به سبک کاری و نوع ِ موسیقی ِ تک تکشان علاقه دارم…
بیایید فکر کنیم آیا بهتر است ترانه سرایی که اهل ِ واژه و هنر است ترانه خوانی کند یا کسی که بی هیچ سابقه و فهم ِ هنری دیروز از مادرش قهر کرده؟… قطعا من کسی که بویی از هنر برده است را ترجیح میدهم…البته این به معنی نادیده گرفتن ِ مسائل فنی و احترام بزرگواران ِ خواننده نیست…معتقدم هر کس با تلاش وارد عرصه ای میشود و برای رسیدن به قله سعی میکند و انرژی میگذارد و حد اقل های مورد نیاز را کسب میکند محترم است و باید به احترام او دست به سینه و تمام قد ایستاد…

taraneh-mokaram

ترانه مکرم (شاعر ، ترانه سرا ، مترجم) : اکثر دوستانی که نام بردین دوستان قدیمی و جدید من در ترانه هستن و به قلم و دوستیشون احترام میگذارم.

lila-rezaei

لی لا رضایی (ترانه سرا و ژورنالیست) : به نظر شما اشکالی دارد؟ این که یک ترانه سرا به خوانندگی اقدام کرده اند بحثی نیست که فقط در ایران مطرح باشد بلکه در همه جای دنیا خواننده ها خود ، ترانه هم می گویند و اتفاقا به این دلیل که خود سراینده آن بوده اند می توانند به خوبی حسهای موجود در آن را اجرا کنند و به مخاطب انتقال دهند. مگر اینکه ترانه سرا صدای خوبی نداشته باشد و یا با حداقل نکات خوانندگی آشنایی نداشته باشد. چه بسا دیده شده که خواننده ای بدون داشتن صدای خوب به دلیل تفکری که پشت کارش وجود داشته، به موفقیت قابل توجهی دست یافته است.  شاید اگر فضا برای من هم فراهم بود الان به عنوان یک خواننده سلو مشغول بودم. کسی چه می داند !

maryam-khoshrang

مریم خوشرنگ (ترانه سرا و ژورنالیست) : این اشکال ندارد اگر کسی به شکل حرفه‌ای کار خیاطی انجام می‌دهد سراغ کار دیگری برود. به شرط آن که به کار خیاطی‌اش لطمه نزد. کسانی که نام بردید همه از دوستان محترم بنده هستند که البته بدون ذکر نام باید عرض کنم تعدادی از آنها به واقع صدای گرم و خوبی دارند، اما همیشه این ریسک نمی‌تواند سرانجام موفقی داشته باشد. نمی‌خواهم نام ببرم اما برخی از این دوستان هیچ وقت نباید این کار را می‌کردند و شاید بهتر است بگویم اگر تنها یک ترانه‌سرا باقی می‌ماندند خیلی بهتر بود و به طور به آنچه که شایسته‌شان بود می‌رسیدند اما با این ریسک هر دو رشته را از دست دادند.

shabnam-hakim-hashemi

شبنم حکیم هاشمی (شاعر و ترانه سرا) : این دوستان تشخیص دادن که می تونن توی هر دوتا عرصه کارآیی داشته باشن. من هم از خدا می خوام تک تکشون همیشه موفق باشن.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه