رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 3 مهر 1393 - 10:21
  • کد خبر : ۱۸۴۱
  • چاپ خبر : دردی به نام مدرنیته شدن و آسیب های جدی فرهنگی؛هنری و ادبی

دردی به نام مدرنیته شدن و آسیب های جدی فرهنگی؛هنری و ادبی

صفحه موسیقی – محسن معراجی : نمی دانم چرا ؟! واقعا ً چرا نیست ؟ فهم و شعور را می گویم ! به خدا داشتن ِ فیس بوک و … مدرک دانشگاهی نیست ! چرا بعضی ها حس می کنند عضویت در این شبکه ی اجتماعی مساوی است با علامه ی دهر  شدن !  چرا […]

صفحه موسیقی – محسن معراجی : نمی دانم چرا ؟! واقعا ً چرا نیست ؟ فهم و شعور را می گویم ! به خدا داشتن ِ فیس بوک و … مدرک دانشگاهی نیست ! چرا بعضی ها حس می کنند عضویت در این شبکه ی اجتماعی مساوی است با علامه ی دهر  شدن !  چرا همین بعضی ها باید در همه چیز سرک بکشند و اظهار نظر کنند ؟!

من همیشه و به طور جدّ گفته ام که مدرنیته شدن در ایران بسیار آسیب های جدی به پیکره فرهنگ ما زده ؛ بر همین اساس است که نحوه ی استفاده از امکانات روز دنیا را بلد نیستیم !

چرا باید همه خود را کارشناس موسیقی پاپ بدانند و ترانه سرا بشوند ! چرا و چراهای دیگر ؛ بسیار زیاد است . من می خواهم بدانم چه سودی عاید این بندگان خدا می شود ؟ این ها در زمینه فرهنگ و هنر فقط ادعا کردن را بلدند و در نهایتش برای پُز روشن فکر بودن اسم چهار – پنج نفر را می آورند که ما پیروان ایشانیم ! به خدا همان چهار – پنج نفر بسیار با سواد هستند و سال ها مطالعه کرده اند .

قدری مطالعه بد نیست ! اگر حتی سواد موسیقی و ادبیات ندارید و در پی مطالعه کردن هم نیستید حداقل شعور و شناخت خود را بالا و بالاتر ببرید ! برای من قابل قبول و باور پذیر نیست که شخصی با نداشتن هیچ بهره ای به لحاظ ادبی و موسیقایی بیاید و در مورد شعر و موسیقی صحبت کند !

من از مردم فرهیخته ی کشورم می خواهم با همدلی ریشه ی افرادی که فقط در شبکه های اجتماعی داد و هوار می کنند را بِکَنند ؛ به خدا می شود ! کار نشد ندارد ! من درد می کِشم وقتی یک لشگر مدعی ِ بی سواد می بینم ! پیشینه ی فرهنگی ، ادبی و هنری کشور ما چیست و به کجا می رویم ؟! به شخصه با عضویت در این شبکه های اجتماعی و با مدرنیته شدن هیچ مشکلی ندارم اما باز هم تاکیید می کنم : نحوه ی استفاده از امکانات روز دنیا را بلد نیستیم !

 

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه