رفتن به بالا
  • دوشنبه - 31 شهریور 1393 - 22:38
  • کد خبر : ۱۷۹۷
  • چاپ خبر : گزارش کارگاه ترانه کامران رسول زاده

گزارش کارگاه ترانه کامران رسول زاده

    صفحه موسیقی- شایان رسول زاده: روز جمعه 28 شهریور ماه میهمان کارگاه شعر و ترانه کامران رسول زاده (شاعر،ترانه سرا،خواننده، آهنگ ساز) بودیم. این کارگاه تحت نظر مجله ترانه ماه برگزار میشود که سومین کارگاه رسمی کامران رسول زاده نیز میباشد. در این کارگاه هنرجویان اصول و قواعد شعر و ترانه را در یک […]

 

 

صفحه موسیقی- شایان رسول زاده: روز جمعه 28 شهریور ماه میهمان کارگاه شعر و ترانه کامران رسول زاده (شاعر،ترانه سرا،خواننده، آهنگ ساز) بودیم.

این کارگاه تحت نظر مجله ترانه ماه برگزار میشود که سومین کارگاه رسمی کامران رسول زاده نیز میباشد.

در این کارگاه هنرجویان اصول و قواعد شعر و ترانه را در یک محیط بسیار دوستانه و صمیمانه آموزش میبینند.

هر هفته مباحث فرق میکند و کامران رسول زاده سعی بر این دارد که هنر جویان با سبک و سیاق موزیک غربی نیز آشنا شوند.

هنرجویان هر هفته شعر ها و ترانه های خود را نسبت به بحثی که هفته گذشته آموزش دیدند انجام میدهند و در کارگاه مورد نقد و بررسی کامران رسول زاده قرارا میگیرند.

بحث این هفته کارگاه، بحث کاور موزیک ها بود که هنرجویان میبایستی به انتخاب خود آهنگی انتخاب میکردند و ترانه خود را بر روی ملودی آن کار مینوشتند و در خصوص کاور کردن، کامران رسول زاده میگوید : کاور کردن یک سبک مرسوم میباشد به شرط آنکه به صاحب اثر احترام بگزارید و نام صاحب اثر را ذکر کنید.

بعد از نقد و بررسی ترانه ها ، کامران رسول زاده بحث جدید را آموزش میدهد و در آخر جلسه هنرجویان شعر های خود را که در طول هفته نوشته اند میخوانند که بار دیگر مورد نقد و بررسی قرار میگیرند.

این کارگاه هر هفته در سه بخش پیش میرود :

نقد و بررسی ترانه هنرجویان نسبت به بحث هفته گذشته شان ، بحث جدید و آموزش  شعر و ترانه  و…. ، شعر خوانی و ترانه خوانی هنرجویان که در طول هفته ممکن است نوشته باشند و نقد آنها .

در این کارگاه کامران رسول زاده تمام تلاش خود را میکند تا هنرجویان ملودی های خوب دنیا و ریتم را بشناسند و  قواعد دیگر موسیقی را در کنار قواعد شعر و ترانه  آموزش ببینند.

 

لازم به ذکر است که کارگاه شعر و ترانه کامران رسول زاده در 8 جلسه برگزار میشود و هنرجویان سیر صعودی در این کارگاه داشته اند که هم خودشان و هم اطرافیانشان این روند صعودی را حس کرده اند.

بسیاری از هنرجویان تا به حال دست به ترانه نبرده اند اما با قرار گرفتن در این کارگاه به صورت روان ترانه مینویسند.

هنرجویان بسیار از این کارگاه راضی هستند و اغلب کسانی که در کارگاه اول حضور  داشته اند به صورت ادامه دار، در کارگاه های بعدی و همچنین این کارگاه حضور داشته اند.

بعضی از هنرجویان کتاب در دست چاپ دارند و بعضی دیگر نیز با خواننده ها همکاری میکنند.

هنرجویان در راستای این جلسات میگویند :

ما در اين كارگاه قبل از يادگيرى شعر، از استاد شعور شاعرى ياد مي گيريم.

در ادامه میتوانید عکسهای زهرا کریمی از این کارگاه را ببینید:

IMG_4947 IMG_4967 IMG_4977 IMG_5031 IMG_5048 IMG_5067 IMG_5074

 

 

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه