رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 27 شهریور 1393 - 10:49
  • کد خبر : ۱۷۶۷
  • چاپ خبر : مدیر کل دفتر موسیقی : رفتار محترمانه با هنرمندان وظیفه است

مدیر کل دفتر موسیقی : رفتار محترمانه با هنرمندان وظیفه است

صفحه موسیقی : مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ضمن ابراز تاسف از اتفاق رخ داده برای گروه «هم آوایان» از سوی خط هوایی ایران ایر ، تاکید کرد که رفتار با هنرمندان باید محترمانه و در شان هنر باشد. پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اتفاق رخ داده برای […]

صفحه موسیقی : مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ضمن ابراز تاسف از اتفاق رخ داده برای گروه «هم آوایان» از سوی خط هوایی ایران ایر ، تاکید کرد که رفتار با هنرمندان باید محترمانه و در شان هنر باشد.

پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اتفاق رخ داده برای گروه موسیقی «هم آوایان» در فرودگاه اصفهان گفت: در وهله اول به عنوان نماینده دولت در دفتر موسیقی از رفتار و برخورد نامناسب هواپیمایی ایران ایر با هنرمندان ارزشمند موسیقی کشورمان در گروه «هم آوایان» به ویژه استاد حسین علیزاده عذر می خواهم هرچند که فکر می کنم این وظیفه مدیران ارشد ایران ایر و کارمندان آن پرواز است که عذرخواهی کنند.

وی همچنین توضیح داد: آنطور که من می دانم موارد مربوط به امنیت وسایل مسافران در ابتدای ورود به ترمینال فرودگاه برعهده برادران عزیز سپاه است که همیشه و همواره برخورد دوستانه و محترمانه ای با هنرمندان دارند و آنطور که مطلع شدم این رفتار عجیب پس از عبور از گیت و نظارت نیروهای امنیتی بوده است. این نشان می دهد که محموله سازها مشکلی نداشته اند.

ارجمند افزود: این هنرمندان از نخبگان فرهنگی کشورمان هستند. من فکر نمی کنم حمل ساز انقدر خطرناک باشد. این سازها بمب نیستند و باید رفتاری با سازها شود که احترام آمیز باشد.

مدیرکل دفتر موسیقی به شعار حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در زمینه دولت فرهنگی اشاره کرد و گفت: رسیدن به این افق باید از اینجا شروع شود و رفتار فرهنگی در چنین مواردی نهادینه شود به این معنا که همانطور که ایران ایر در تاخیر پروازها عذرخواهی می کند باید از این رفتار هم عذرخواهی کند و من همچنان منتظر پاسخ ایران ایر و مشخص تر شدن ماجرا هستم.

وی در پایان گفت: آقای علیزاده و گروهش از هنرمندان سرشناس موسیقی کشورمان هستند و در خارج از کشور هم به آنها احترام ویژه گذاشته می شود. در نهایت ما به زودی به طور کتبی مواضع خود را اعلام خواهیم کرد.

همچنین محمد معتمدی خواننده گروه «هم آوایان» نیز درباره مشکل پیش آمده در پرواز 225 ایران ایر از اصفهان به شیراز گفته بود: ماجرا از این قرار است که ساعتی پیش اعضای گروه موسیقی «هم آوایان» قصد داشت از اصفهان به مقصد شیراز با خط هواپیمایی ایران ایر سفر کند ولی بعد از عبور از گیت ناگهان به صورت خارج از عرفی ماموران هواپیما اعلام کردند که ما به دلیل داشتن ساز نمی توانیم سوار هواپیما شویم.

این خواننده موسیقی سنتی همچنین توضیح داده بود: ما را با بی احترامی پیاده کردند، چمدان ها را تخلیه و با یک رفتار ناشایست اجازه سفر را به ما ندادند. ما همه جور توهین دیده بودیم ولی این شیوه منحصر به فرد بود برخورد بسیار زننده بود که به اعتقاد من توهین به شان هنر و هنرمند نیز بود. وقتی سوال کردیم چرا این کار را می کنند گفتند ما مجبور نیستیم به شما جواب بدهیم.

 

 

منبع : مهر

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه