رفتن به بالا
  • سه شنبه - 25 شهریور 1393 - 21:39
  • کد خبر : ۱۷۳۶
  • چاپ خبر : صادق نورانی: اجرای کنسرت احتیاج به یک بستر سازی و زمینه سازی از سمت خواننده و تیم اش دارد

صادق نورانی: اجرای کنسرت احتیاج به یک بستر سازی و زمینه سازی از سمت خواننده و تیم اش دارد

صفحه موسیقی- شایان رسول زاده: صادق نورانی متولد 10 اردیبهشت در تهران و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی مدیریت صنعتی است.از فعالیتهای او در سالهای اخیر میتوان به عضویت در چندین گروه کر ،تدریس مبانی آواز و صداسازی،آهنگسازی و اجرای چندین قطعه موسیقی و همکاری با سازمان صدا و سیما و تولیدیک آلبوم موسیقی تا پایان سال […]

صفحه موسیقی- شایان رسول زاده: صادق نورانی متولد 10 اردیبهشت در تهران و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی مدیریت صنعتی است.از فعالیتهای او در سالهای اخیر میتوان به عضویت در چندین گروه کر ،تدریس مبانی آواز و صداسازی،آهنگسازی و اجرای چندین قطعه موسیقی و همکاری با سازمان صدا و سیما و تولیدیک آلبوم موسیقی تا پایان سال 1391 اشاره کرد.

1723859_638461016227776_2078808649_n

 

نزد کدام اساتید آموزش دیدید؟

مبانی آواز کلاسیک و صداسازی را نزد استاد “محمد نوری” گذراندم و سپس در همین راستا چندین سال از شاگردان استاد “محمدرضا صادقی” بودم.نزد استاد “میلاد کیایی” از اساتید برجسته موسیقی ایرانی و نوازندگی سنتور، به یادگیری تئوری موسیقی ایرانی  وبه دنبال آن به مدت 2 سال نزد استاد “امیر بهادر صدفیان” به یادگیری تئوری موسیقی و سلفژ و مبانی آهنگسازی پرداختم و همچنین مدتی در محضر استاد “علیرضا قربانی” از راهنماییهای ایشان در زمینه آواز ایرانی بهره مند شدم.

 

به سراغ آموختن ساز هم رفته اید؟

بله . پیانو میزنم و در حال حاضر در حال تکمیلش هستم.

 اولین ترانه ای که اجرا کردید چه بود؟با چه کسانی همکاری کردید؟

اولین ترانه کاری بود از جناب “عبدالجبار کاکایی” به نام فاصله با آهنگسازی و تنظیم   “شایان نایب”.

بازتاب کار را چگونه دیدید؟

در واقع اجرای آهنگ “فاصله” به خاطر بازتاب فعالیتهایی بود که به صورت پراکنده در سالهای قبلش انجام داده بودم و باعث شد که بیشتر غیب بشوم به تولید و پخش کارهام، وخود این آهنگ و هم که بعدها در فرهنگسرای ارسباران بصورت زنده اجرا کردم  و برایم فیدبک های مثبتی داشت.

تا کنون چند تک تراک و آلبوم روانه بازار کردید؟

تا امروز یک آلبوم مجاز با نام توقف در سال 1391 از من منتشر شده به همراه 6 یا 7 تک ترک.

 

از فعالیت های اخیرتان برایمان بگویید :

در حال حاضر به شدت مشغول تولید آلبوم دومم هستم و همچنین در کنارش تولیدچندین تک تراک که تا انتشار آلبوم به فواصل زمانی یکماهه آنها را منتشر خواهم کرد.

در آلبوم جدید با چه کسانی کار کرده اید؟

در این آلبوم هم مثل آلبوم قبلی افتخار همکاری با دوستان خوبم “سید محمد کاظمی” و  “شایان نایب” عزیز دو دوستی که همیشه برادرانه و دلسوزانه کنارم بودند را دارم البته به خاطر رفتن دوست خوبم شایان نایب از ایران همکاریم با ایشان در این آلبوم خیلی کمترشده متاسفانه، که امیدوارم در تک تراک ها و آلبوم های بعدیم این فرصت دوباره برایم پیش بیاید.

“علیرضا شهشهانی” و “امیر پیر نهان” هم دو دوستی هستند که در آلبوم قبل خیلی به من کمک کردند و در این آلبوم هم در خدمتشون هستم.

و اما همکاران جدیدی که حضورشون در آلبوم جدید تا الان قطعی شده و افتخار همکاریشان نصیبم شده  کوشان حداد ، هومن نامداری ، مهران عباسی ، امیر علی زمانیان ، میلاد ترابی ،سعید شمس، پیام هوشمند هستند و چندین دوست دیگر هم اضافه خواهند شد که زمانیکه به قطعیت برسد اسامیشان را اعلام خواهم کرد لازم به ذکراست اسامی رو که نام بردم همگی از بزرگان موزیک پاپ امروز هستن و همانطور که گفتم همکاری با این عزیزان باعث افتخارمن هست و خیلی به این همکاریها خوشبین هستم.

تا کنون اجرا زنده داشته اید؟چه حسی دارد؟

اجرای زنده به شکل کنسرت مستقل که نه اما در قالب برنامه های فرهنگی و همایش های مختلف اجرای زنده داشتم . اینکه اجرای زنده چه حسی دارد فقط میتوانم بگویم به نظر من لذت بخش ترین قسمت از فعالیتهای یه خواننده محسوب میشود.

وضعیت موسیقی ایران را چگونه میبینی؟

موسیقی پاپ در ایران در سالهای اخیر به همت اساتید و بزرگان این عرصه به نظرم پیشرفت قابل توجهی داشته و حتی به نظر من هنوز هم 30 تا 40 درصد امکان و پتانسیل بهتر شدن را دارد.

کیفیت آلبوم های گروهی را چگونه میبینی؟اگر پیشنهادی در این زمینه داشته باشی انجام میدهی؟

به نظر من آلبوم های گروهی که تا الان منتشر شده به جز یکی یا دو تا از اونها بیشتر هدف مادی داشته اند تا هنری و  ظاهر شدن در اینگونه آلبوم ها همانقدر که میتواند با یه انتخاب درست و تفکر درست مفید و موثر باشد متاسفانه بالعکسش ممکن است خیلی مضر باشد برای موقعیت هنری یک خواننده.

در تولید یک اثر نقش ترانه سرا مهم تر است یا آهنگساز؟

اینکه کدام نقش مهمتری دارند به نظرمن هر کدام به صورت مجزا از ارکان اصلی یک اثر هستند البته کلام و ترانه چون قسمتی از یک اثر میباشد که مستقیما حاوی پیام اثر هست و قابل فهم تر از منظر مخاطب عام، از موقعیت حساس تری برخورداراست.

بهترین همکاریت با چه کسانی بوده؟

از تمام همکاری هایم تا کنون به لطف خدا راضی هستم و هر کدامشان علاوه بر اینکه یک اثر هنری برایم به جا گذاشته باشد باعث شده تا دوستهای خیلی خوبی در این عرصه پیدا کنم که هر کدامشان حکم برادر رو برایم داشته اند.

به فکر اجرای کنسرت هستی؟

من به عنوان یک خواننده همیشه به فکر اجرای کنسرت هستم قطعا و همانطور که گفتم برایم خیلی لذت بخش است ، اما واقعیت اینجاست که اجرای کنسرت احتیاج به یک بستر سازی و زمینه سازی از سمت خواننده و تیم اش دارد که اگه این بستر سازی به درستی انجام بشود آنوقت برگزاری کنسرت توجیه خواهد داشت.منظور از بسترسازی ، تولید و انتشار آثار خوبی است که واقعا ارزش شنیدن را داشته باشد تا معرف خوبی برای خواننده در سطح مخاطب عام باشد ، همچنین توجه یک خواننده به فراگیری اصول و تکنیکهای اجرای زنده و صحنه گردانی بسیار مهم است.

کلام پایانی :

کلام پایانی اینکه خدا رو شکر میکنم که تا به امروز شاید اتفاق خیلی بزرگی برایم نیفتاده اما اتفاقات خوبی هم که در کارم افتاده کم نبوده است، به لطف پروردگار و به آینده خیلی خوشبینم و با تمام انرژی مشغول فعالیت هستم و تمام امیدم به خداست و بعد از آن دوستان خیلی خوبم که همیشه برادرانه همراهم بودند و هستند و پشتم بهشون گرم است!

باز هم از تمام کسانی که تا به امروز کوچکترین کمکی بهم کردند تشکر میکنم و دست بوس همگی آنها هستم.

ضمنا از اینکه منو به مصاحبه دعوت کردید بی نهایت سپاس گزارم به امید آینده و در پناه پروردگار

 لازم به ذکر است که تهیه کننده آلبوم جدید صادق نورانی خواسته اند که تا انتشار آلبوم نامی از ایشان در گفتوگو ها نباشد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه