رفتن به بالا
  • یکشنبه - 23 شهریور 1393 - 12:45
  • کد خبر : ۱۶۶۲
  • چاپ خبر : گفت و گو با آرش سعیدی نوازنده گیتار باس

گفت و گو با آرش سعیدی نوازنده گیتار باس

صفحه موسیقی – فرید توفیقی : آرش سعیدی چهره شناخته شده ای در نوازندگی است.  او از نوازندگان قدیمی و با تجربه گیتار باس است که از مدتها پیش همکاری خود را با گروه سیروان خسروی آغاز و در حال حاضر با زانیار خسروی همکاری می کند. آرش سعیدی در اسفند 1363 در تهران به […]

صفحه موسیقی – فرید توفیقی : آرش سعیدی چهره شناخته شده ای در نوازندگی است.  او از نوازندگان قدیمی و با تجربه گیتار باس است که از مدتها پیش همکاری خود را با گروه سیروان خسروی آغاز و در حال حاضر با زانیار خسروی همکاری می کند.

آرش سعیدی در اسفند 1363 در تهران به دنیا آمد و از دوازده سالگی به نوازندگی گیتار پرداخت . 14 ساله که بود به صورت رسمی و حرفه ای به گیتار باس روی آورد .

با این نوازنده گپ کوتاهی زده ایم که در ادامه می توانید آن را بخوانید:

نوازندگی از چه زمانی برای شما شکل جدی به خود گرفت و در چه زمانی به صورت رسمی و حرفه ای کارتان را آغاز کردید؟

فعالیت حرفه ای من در زمینه نوازندگی گیتارباس  از سال 1382 آغازشد  که شامل نوازندگی در اجراهای زنده و ضبط استودیویی (آهنگسازی و تنظیم) و آموزش می باشد.

 

 چرا گیتار باس را انتخاب کردید؟

از دوران نوجوانی علاقه بسیاری به موزیک rock funk داشتم  و به همین دلیل تصمیم گرفتم در زمینه نوازندگی نیز سازی را انتخاب کنم که من را هر چه بیشتر به این موسیقی نزدیک کند. انتخاب ساز گیتار باس به همین دلیل بود.

 

طی این سال هایی که در عرصه موزیک فعالیت کرده اید با چه هنرمندانی همکاری داشتید؟

با خوانندگانی نظیر سیروان و زانیار خسروی ، کوروش یغمایی ، بنیامین ، محمد اصفهانی ، گروه افشارستان ،حمید حامی ،نیما مسیحا ، گروه رومی و گروه هایی در خارج از کشور نیز همکاری هایی داشته ام .

 

به عنوان یک شنونده حرفه ای چه نوع موسیقی هایی را گوش می دهید؟

من در کل به موزیک علاقه دارم . ازموسیقی  جلیل شهنازگرفته تا jimi hendrix و jaco pastorius! یا bach. اعتقاد من این است که هر کسی در حوزه کاری مربوط به خودش باید هر چیزی را تجربه کند. من نیز به عنوان یک موزیسین باید با تمامی موسیقی دوروبرم و همین طور موسیقی کشورم آشنایی داشته باشم تا بتوانم کارهای بهتر و بیشتری انجام بدهم.

تعصب خاصی به هیچ سبکی نداشته ام و سعی می کنم ذهنم را در زمینه موسیقی باز نگه دارم و محدودیتی قائل نشوم.

 

 دلیل کم کاری شما در همکاری با  خوانندگان مطرح چیست؟

بله متاسفانه مدتی در زمینه نوازندگی کم کار بودم . دلیل این کم کار بودن من در این چند سال اخیر به دلیل دور بودنم از ایران بوده است . اما در حال حاضر نزدیک به یک سال است  که برگشته ام و کارهای خود را از سر گرفته ام.

 

چرا از ایران رفتید و چرا بازگشتید؟ دلیل بازگشتتان چه بود؟ دلیل خارج شدن از کشور برای موسیقی بود؟

من تجربه کردن و پیشرفت را دوست دارم به همین دلیل از ایران خارج شدم . اما هدفم زندگی کردن در خارج از کشور نبود و دوست ندارم برای همیشه از ایران بروم . بله باید بگویم که برای پیشرفتم در موسیقی ایران را ترک کردم و بازهم برای پیشرفت موسیقی کشورم به ایران بازگشتم.

 

در البوم ها و تک آهنگ هایی که قرار است در آینده منتشر شود حضور دارید یا خیر ؟ در البوم چه شخصی؟

بله در تک آهنگ هایی که در آلبوم های اشارات نظر ونیوش ، بنیامین و … که به زودی منتشر میشوند حضور خواهم داشت .

 

غیر از ساز تخصصی خودتان به ساز دیگری علاقه دارید؟

بله و اتفاقا آثاری که با سازهای دیگر منتشر می شوند را دنبال می کنم. شخصا به سازهای عود ،تار  درامز و گیتار الکتریک علاقه زیادی دارم.

 

به غیر از گروه  زانیار خسروی در گروه دیگری فعالیت دارید؟

در حال حاضر با بنیامین و زانیار همکاری می کنم و از طرفی مشغول کار بر روی آلبوم شخصی خودم هستم . همین طور چند پروژه دیگر همراه با چند نوازنده بی نظیر را در دست تهیه دارم که به زودی منتشرمی شوند و در دسترس قرار می گیرند.

 

یعنی قرار است در این قطعات خودتان هم خوانندگی کنید؟

حالا شاید در این قطعات نباشد ولی خواندن یکی از برنامه های من در آینده است.در برنامه های کاری من هست که البومی را با صدای خودم منتشر کنم اما هنوز برای تصمیم گیری به قطعیت کامل نرسیده ام. صدرصد نیزاین آلبوم پاپ نخواهد بود

 

به عنوان یکی از نوازندگان قدیمی و با تجربه دلیل پیشرفت و موفقیت تان را بگویید.

 

راز موفقیت فقط پشتکار و تمرین مداوم و دنبال کردن موسیقی و بیزنس با آن است.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه