رفتن به بالا
  • جمعه - 31 مرداد 1393 - 12:07
  • کد خبر : ۱۴۵۲
  • چاپ خبر : امیر ارجینی : ترانه سرایی در ایران رو به پیشرفت است

امیر ارجینی : ترانه سرایی در ایران رو به پیشرفت است

صفحه موسیقی – فرید توفیقی:  به گزارش صفحه موسیقی ؛ امیر ارجینی ؛ ترانه سرای کشورمان میهمان هفته ی پیش برنامه ساعت 25 بود. وی در این برنامه پر مخاطب گفت : امیدوارم ترانه سراهای جوان پله به پله و با دانش کافی مسیر خود را طی کنند و از ابتدای کار، انتهای این راه […]

arjeili

صفحه موسیقی – فرید توفیقی:  به گزارش صفحه موسیقی ؛ امیر ارجینی ؛ ترانه سرای کشورمان میهمان هفته ی پیش برنامه ساعت 25 بود.

وی در این برنامه پر مخاطب گفت : امیدوارم ترانه سراهای جوان پله به پله و با دانش کافی مسیر خود را طی کنند و از ابتدای کار، انتهای این راه را نیابند تا نه به خودشان و موسیقی و نه به خواننده لطمه وارد شود . خداراشکر وضعیت ترانه سرایی در ایران رو به پیشرفت بوده است.
وی که تاکنون دو نماهنگ از ترانه‌هایش  توسط محسن چاووشی و شهاب رمضان به هنر موسیقی تقدیم شده است، علاوه براین خوانندگان  تاکنون را خواننده هایی همچون سیروان خسروی، بهنام صفوی، علی لهراسبی و … همکاری داشته است.

امیر ارجینی متولد 1360 شاعر و ترانه سرای ایرانی است. او سرودن غزل را درسال  1378 آغاز کرد و با عضویت در انجمن ادبی نیما (اسلامشهر) در سال 1380، با سرایندگانی از جمله حسین صفا آشنا شد.

صفا که با محسن چاوشی دوست بود؛ او را به ارجینی معرفی کرد و به دنبال آشنایی ارجینی با چاووشی، او به سرودن ترانه روی آورد و خیلی زود او و چاووشی، به یک زوج هنری تبدیل شدند و او در آلبوم هایی چون حریص، متاسفم ، سنتوری و … به همکاری با چاووشی ادامه داد.

 ترانه «سنگ صبور» که با صدای محسن چاووشی در فیلم سنتوری اجرا شد آن‌ها را مشهور کرد اما همکاری این زوج قطع شد. تاکنون سه کتاب شعر از ارجینی با نام‌های «رفیق خوب روزها» ، «الفبای دنیا» و «یک چمدان دلتنگی» به چاپ رسیده‌است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه