رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 29 مرداد 1393 - 23:17
  • کد خبر : ۱۴۲۹
  • چاپ خبر : بیوگرافی حمیدرضا خجندی

بیوگرافی حمیدرضا خجندی

صفحه موسیقی – محمد اکبری : حمیدرضا خجندی متولد ۱۳۴۹ در کرمانشاه است . وی با راهنمایی های مرتضی صنعتی، ساز سنتور را جهت فراگیری انتخاب نمود، او تئوری مقدماتی موسیقی را نزد مسعود زنگنه مجد فرا گرفت. خجندی در سال های ۶۳ تا ۶۹ با حمایت های حسین پارساپور ( قارداش ) ؛ در […]

240x240

صفحه موسیقی – محمد اکبری : حمیدرضا خجندی متولد ۱۳۴۹ در کرمانشاه است . وی با راهنمایی های مرتضی صنعتی، ساز سنتور را جهت فراگیری انتخاب نمود، او تئوری مقدماتی موسیقی را نزد مسعود زنگنه مجد فرا گرفت.

خجندی در سال های ۶۳ تا ۶۹ با حمایت های حسین پارساپور ( قارداش ) ؛ در جشنوارهای مختلف موسیقی چندین جایزه و تندیس برترین آهنگسازی ، نوازندگی و… را بدست آورد. در سال ۶۸ ضمن آغاز همکاری با سید جلال الدین محمدیان به افتخار شاگردی ایشان در زمینه فرا گیری ردیف های آوازی نائل گشت، وی آواز پاپ را از زنده یاد منوچهر طاهرزاده آموخت.

نقطه عطف زندگی هنری او با آشنایی زنده یاد مجتبی میرزاده در سال ۱۳۶۹ آغاز شد، او پس از گذراندن دوره متوسطه تحصیلی وارد دانشکده موسیقی شد. وی به همکاری با سید خلیل عالی نژاد پرداخت که آلبوم شکرانه حاصل این همکاری است. خجندی اقدام به تالیف چندین کتاب و مقاله نموده، از مهمترين نوشته هاى او آموزش تحليلى ريتم در موسيقى ، سنتور نوازى به شيوه مدرن و… است.

وی در سال ۱۳۷۸ در جشنواره مهر (بازبینی ۲۰ سال توليدات موسیقی در ایران) با آلبوم روناک کاندیدای جایزه بهترین آهنگساز و تنظیم کننده در حوزه موسیقی محلی ایران شد.

حمیدرضا خجندی بعدها جهت تکمیل مراحل پیشرفت خود به خارج از کشور رفت اما پس از مدتی به ایران بازگشت تا ادامه فعالیت های خود را در داخل کشور پی گیری نماید.

او پس از بازگشت همکاری خود را با صدا و سیما در زمینه (آهنگسازی و خوانندگی) از سر گرفته و در سال ۱۳۸۲ به عنوان بهترین خواننده توليدات مراكز صدا و سیمای ایران انتخاب گردید ، او در همین سال اقدام به تولید و نشر اولین آلبوم با صدای خود به نام (قصه های شیطونکی) نمود ، وی پس از چند سال دومین اثر با صدای خود را با نام (هنوز چشاتو دوس دارم) روانه بازار و دراختیار علاقمندان به موسیقی پاپ قرار داد.

تیتراژ برنامه ی تلویزیونی (سیمای خانواده) یکی از کارهای حمید رضا خجندی است که تا مدت ها از شبكه ى اول سيما پخش مى شد.

 از فعاليت هاى اخير او ميتوان به موسيقى متن فيلم سينمايى (بزن بريم آبادان) و تله فيلم (روزهاى شيرين)  اشاره كرد.

سومين آلبوم او با نام (گريه هاتو مى بوسم) با ساختارى نو و بروز مراحل پايانى ساخت و تنظيم را طى مى كند كه اكثر قطعات اين آلبوم توسط وى آهنگسازى و تنظيم شده است ، ديگر همكاران حميد رضا خجندى در اين آلبوم عبارتنداز:
(بيژن ارژن ، مريم آزادى ، وحيد روشن ضمير ، مريم حسين زاده ، فؤاد سمندى ، محسن معراجی و حسین طاهری).

 

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه