رفتن به بالا
  • دوشنبه - 13 مرداد 1393 - 21:33
  • کد خبر : ۱۲۶۷
  • چاپ خبر : ترانه سرای مطرح موسیقی با همایون شجریان همکاری می کند

ترانه سرای مطرح موسیقی با همایون شجریان همکاری می کند

صفحه موسیقی – فرید توفیقی : افشین یداللهی (زاده دی ۱۳۴۷ در اصفهان)، پزشک متخصص اعصاب و روان و از ترانه سرایان به نام ایران می باشد. پدر افشین یدالهی از بزرگان شهر ایزدخواست بوده است. یداللهی برای تیتراژ بسیاری از سریال های موفق تلویزیونی ، ترانه هایی سروده است. بیشترین شهرت وی در این […]

صفحه موسیقی – فرید توفیقی : افشین یداللهی (زاده دی ۱۳۴۷ در اصفهان)، پزشک متخصص اعصاب و روان و از ترانه سرایان به نام ایران می باشد. پدر افشین یدالهی از بزرگان شهر ایزدخواست بوده است.

یداللهی برای تیتراژ بسیاری از سریال های موفق تلویزیونی ، ترانه هایی سروده است. بیشترین شهرت وی در این زمینه به واسطه سرودن ترانه سریال شب دهم و ترانه ی هرچی آرزوی خوبه مال تو می باشد.

به سراغ این از ترانه سرای نام دار و محبوب کشورمان رفتیم و با او در مورد آلبوم هایی که در دست انتشار است ؛ گفت و گو کردیم :

ترانه جدیدی در دست انتشار ندارید ؟

یک تیتراژ بود در مجموعه “شاید برای شما هم اتفاق بیفتد” که پخش می شد و همینطور چند کار که باید قطعی بشود تا بتوانم کامل تر توضیح بدهم ؛ ولی تیتراژ شروع و پایان سریال “معمای شاه” به کارگردانی محمدرضا ورزی از جمله برنامه های من خواهد بود . “بابک زرین” آهنگسازی این قطعه را بر عهده گرفته و تیتراژ پایان را آقای “سالار عقیلی” اجرا کرده اند و تیتراژ شروع برنامه رو آقای ارجمند .

آقای افشین یدالهی ؛ قرار نیست با احسان خواجه امیری همکاری داشته باشد ؟

فعلا ً که صحبتی در این مورد پیش نیامده تا بخواهیم همکاری کنیم .

بنظر شما ترانه سرا هایی که در ایران فعالیت می کنند نتیجه کاری شان به چه گونه است ؟ روی به کجا می برند ؟! رو به پیشرفت یا پسرفت ؟

بعضی ها تکرار می کنند و درجا میزنند ؛ ولی عده زیادی رو به پیشرفت هستند ؛ خوشبختانه ترانه به طور کلی در بخش مکتوبش رو به پیشرفت است . به طور کلی ترانه سراهایی هستند که کارهای جدید و فضاهای جدیدی رو تجربه می کنند و اگر  این ها موقعیت اجرا شدن و رسیدن به گوش مردم را پیدا کنند ؛ ما موقعیت خیلی بهتری در این عرصه خواهیم داشت .

IM126

خود شما به ترانه های کسی در ایران علاقه دارید ؟

بله تعداد زیادی هستند که هم به کارهایشان علاقه دارم. یک وقت پیش می آید که ترانه سرایی یک ترانه خوبی می گوید و همان کار های خوبش را ممکن است تکرار کند و تکراری شود ؛  ولی برخی نیز هستند که ممکن است کم کار تر باشند ولی هر سری ترانه های خیلی خوبی را ارائه کنند . خوشبختانه تعداد کسانی که ترانه خوب می گویند کم نیستند و تعدادشان زیاد است ؛ همینطور خود من نیز کارهایشان را دوست دارم و دنبال می کنم به دلیل اینکه تعداد ترانه سرا های خوب در ایران بسیار می باشد ممکن است اسمی از قلم بیفتد ؛ به همین دلیل از کسی نام نمی برم . در کل خوشبختانه ترانه ما رو به رشد و پیشرفت است و این باعث افتخار من است که با هم همکار هستیم .

در آلبوم خوانندگان مطرح که هنوز منتشر نشده شما حضور دارید؟

بله ما در یک مجموعه آلبوم جدید آقای “همایون شجریان” کار کردیم که تمام شعر های این آلبوم متعلق به من است آهنگسازی این مجموعه هم به عهده فردین خلعتبری است که بیشتر فضای کلاسیک دارد.

آلبوم دیگری است با آقای “محمدرضا فروتن” بازیگر خوب کشورمان که تمام شعر های این آلبوم  نیز بر عهده من است .

ملودی ها را آقای “بابک زرین” ساختند و تنظیم ها از آقای بابک زرین و آقای “سیروان خسروی” است .

در ضمن همکاری با یک سریال دیگر هم در برنامه کاری دارم  و زمانی که قطعی شود خبرش را خواهید شنید و از طریق سایت شما ( صفحه موسیقی ) اعلام می دارم .

ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار سایت ” صفحه موسیقی ” قرار دادید …

سپاس از شما ، با آرزوی موفقیت .

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه