رفتن به بالا
  • سه شنبه - 16 اردیبهشت 1393 - 15:35
  • کد خبر : ۳۹۳
  • چاپ خبر : گزارش متنی و تصویری از نشست خبری آلبوم ساحال چمخاله با صدای سعید مدرس

گزارش متنی و تصویری از نشست خبری آلبوم ساحال چمخاله با صدای سعید مدرس

صفحه موسیقی – علی رضا نژاد : صبح روز دوشنبه 15 اردیبهشت نشست خبری آلبوم ساحال چمخاله با صدای سعید مدرس پس از حدود 45 روز از انتشار آن با حضور ترانه سرایان (رویا شکیب ، علیرضا عبداللهی ، نیلوفر لاری پور) آلبوم و اهالی رسانه و آقای خانزاده تهیه کننده و مدیر شرکت فرهنگی […]

صفحه موسیقی – علی رضا نژاد : صبح روز دوشنبه 15 اردیبهشت نشست خبری آلبوم ساحال چمخاله با صدای سعید مدرس پس از حدود 45 روز از انتشار آن با حضور ترانه سرایان (رویا شکیب ، علیرضا عبداللهی ، نیلوفر لاری پور) آلبوم و اهالی رسانه و آقای خانزاده تهیه کننده و مدیر شرکت فرهنگی هنری تبلیغاتی اکسیرنوین در برج میلاد تهران برگزار شد .

______________________________________________________________________________________________________

برای دیدن عکس ها در سایز اصلی ؛  روی عکس کلیک کنید .

 

صبح روز دوشنبه 15 اردیبهشت نشست خبری آلبوم ساحال چمخاله با صدای سعید مدرس پس از حدود 45 روز از انتشار آن با حضور ترانه سرایان (رویا شکیب ، علیرضا عبداللهی ، نیلوفر لاری پور) آلبوم و اهالی رسانه و آقای خانزاده تهیه کننده و مدیر شرکت فرهنگی هنری تبلیغاتی اکسیرنوین در برج میلاد تهران برگزار شد .

سعید مدرس در ابتدای صحبت هایش گفت : تهیه و تولید آلبوم ساحال چمخاله 3 سال طول کشید و از ترانه ها و نتیجه ی کار ، خودم خیلی راضی هستم سعی بر این داشتم که فضای ترانه ها امید بخش باشه و محتوای شاد و مثبت داشته باشه …

در ادامه آقای خانزاده افزود :‌ درباره‌ی پخش آلبوم چند تاریخ درنظر داشتیم ، که عوامل مختلف باعث شد که پخش این آلبوم به اسفند ماه موکول شود و با توجه رقابتی که بین شرکت های پخش هست و دست ما هم نیست متأسفانه پخش آلبوم دچار مشکل شد ، اما تیراژ البوم خوشبختانه تموم شده و در اردیبهشت‌ماه یکبار دیگر بازپخش خواهد شد. وی همچنین از اعلام رقم تیراژ خودداری کرد وگفت عددهایی که همیشه از سوی تهیه کننده ها منتشر میشه صحت نداره ولی من به جراًت میگم که آلبوم سعید مدرس بین آلبوم اولی های موجود در بازار رکورد زده است !

 

در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا در ترانه ها کلمات عجیب و ناملموسی چون “ساحل چمخاله” و “مثلث برمودا” وجود دارد ؟!

خانوم رویا شکیب پاسخ دادن : ترانه ی ساحل چمخاله رو به سفارش خود آقای مدرس نوشتم به دلیل اصرار ایشون روی این کلمه و خاطراتی که از این مکان داشتن بود . همچنین کلمه ی مثلث برمودا یک تشبیه ساده است و کودک 11 هم ساله میدونه که مثلث برمودا چیست و جاذبه ی آن مد نظر بوده است !

 

با توجه به این مساله که سعید مدرس کارگردان خیلی خوبی هم هست سوالات بسیاری درباره ی ساخت موزیک ویدئو برای آلبوم ساحل چمخاله مطرح شد که او این چنین توضیح داد :

امکان تولید آلبوم تصویری و ساخت موزیک ویدئو هست ولی از اونجایی که برای پخش این آثار دچار خلا هستیم و فضا و بستر مناسبی برای این امر وجود نداره ! ما هم باید توی چارچوب حرکت کنیم و این قضیه برای همه یکسان است بدین ترتیب انجام آن منطقی به نظر نمیرسه ، برای مثال هنوز این مساله جا نیوفتاده که برای تماشای 5 تا موزیک ویدئو طرف هزینه ای تقبل کنه ، هرچند که انتشار آلبوم تصویری حتی در تیراژ بسیار بالا در حد 500 هزار نسخه یا حتی یک میلیون در برابر پخش یه موزیک از تلویزیون که در لحظه میتونه 20 یا 30 میلیون بیننده داشته باشه واقعا ناچیزه .

همچنین ادامه داد : در زمینه ی ساخت موزیک ویدئو اصرای بر کار انیمشین ندارم و کار “بارون یکریز” که کلیپ تصویریش به اتمام رسیده به صورت انیمیشن نیست اما دارای کارای هنری و خلاقانه است . بیشتر چون با نقاشی و طراحی آشنا هستم ، کارهای انیمیشین برای جذابیت بیشتری دارند .

 

محمد رضا خانزاده در پاسخ به برنامه های آتی سعید مدرس این چنین بیان کرد :
سعید مدرس از سال قبل تمرین برای اجرای زنده رو شروع کرده و آماده است ، اما هنوز به استاندارهایی که مد نظرمون هست نرسیدیم و تلاشمون این هست که در خرداد ماه کنسرت داشته باشیم ولی اگر این امر میسر نشد قطعا قبل از ماه رمضان شاهد اجرای زنده سعید مدرس خواهید بود . از اونجایی که خود سعید هم خلاق است پیشنهاداتی رو برای کنسرت ارائه کرد که مورد استقبال کل تیم قرار گرفت و برنامه های ویژه و سوپرایزهایی تدارک دیده شده است که این امر هم از دلایل تاخیر در اجرای زنده است . همچنین برنامه ریزی های اجراهای شهرستان هم انجام شده است .

سعید مدرس درباره ی گروه ارکستر خود گفت رهبری ارکستر بر عهده ی دوست خوبم آقای علیزاده است ، تلاشمون بر این است ضمن حفظ فضای الکترونیکی کارها ، از فضای لایو هم دور نشیم ، شکل اصلی گروه و نوازنده های اصلی مشخص شده ، امکانش هم هست چند نوازنده ی دیگر هم اضافه بشن به گروه .

 

سعید مدرس درباره ی شخصیت و استایل کاری خودش گفت :
کارهای من بیشتر موزیک محور هست و از اونجایی که ترانه سرا نیستم زیاد درگیر این معقوله نیستم بیشتر هم سعی میکنم روی موزیک کار کنم تا ترانه ، اما این به این معنی نیست که ترانه برایم بی اهمیت هست این که با ترانه سراهای جدیدی کار کردم توی این آلبوم گویای این مساله است و همونطور که گفتم دوست داشتم ترانه ها امید بخش و مثبت باشه . موسیقی یکی از انتزاعی ترین هنرهاست و مثل هنر سینما یا نقاشیِ قبل از مدرن نیست که پشتش یه موضوع یا داستانی که به ادبیات مرتبط است نهفته باشه ، تاثیری که موسیقی بر انسان میزاره وابسته به کلام نیست و از طریق فضاسازی و ملودی و هارمونی ای که داره جذاب است . این خلا بیشتر توی جامعه است ! و متاسفانه به جای اینکه به این موضوع توجه بشه همه درگیر کلام هستن ، به همین خاطر است که گرایش من بیشتر به سمت موزیک هست .

 

همچنین در رابطه با ترانه های آلبوم و انتخاب آن ها این گونه بیان کرد :

بیشتر به این صورت است که ترانه های دوستانی رو که قراره همکاری کنیم را میگیرم و از بین آن ها انتخاب میکنم ، خیلی دنبال نام های بزرگ نیستم و کیفیت کار برام بیشتر از اسم اهمیت داره در گذشته هم ترانه سرایی که با هم همکاری میکردیم اون زمان خیلی شناخته شده نبود و به مرور شناخته تر شد . در این آلبوم هم از ترانه های خیلی راضی هستم و فضای آلبوم خیلی به من نزدیک است .

 

نیلوفر لاری پور تنها ترانه سرای شناخته شده ی این آلبوم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران چرا که اسمتون در آلبوم نیست گفت :

نمی خوام بحث آلبوم رو به سمت مشکلات شخصی خودم بکشونم ولی اگر شما هم فهمیدین به من بگین ! کلا مثل اینکه قرار نیست اسم منو خیلی از دوستان دیگر هیچ وقت هیچ جا باشه !

 

مدرس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ی موسیقی الکترونیک و دوری از فضای ارکسترال و آکوستیک این چنین گفت :

فضاسازی هایی که در موسیقی الکترونیک میشه انجام داد برام جذاب تر است ، گاهی اوقات برای جایگزین کردن یه سمپل آماده باید یه ارکستر بزرگ 60 نفره تشکیل داد و فضایی که برای استقرار این افراد و نحوه ی صداگیری و نبود تاخیر در ضبط امری بسیار دشواری است … درحالی که کامپیوتر هم نظم بیشتری داره و هم امکان خطاش کمتره ، منظورم این نیست که موسیقی الکترونیک به آکوستیک برتری داره گرایش من بیشتر به این نوع موسیقی است .

در پاسخ به سوال اینجانب مبنی بر این که ایا تا انتشار آلبوم بعدی فقط در زمینه ی کنسرت فعالیتتون میخواین ادامه بدین ؟! پاسخ دادن نه ما تصمیمون به سکوت نیست ویدئوهایی قرار است به مرور منتشر بشه و تک آهنگ هایی هم آماده کردیم که مرور پخش خواهند شد .

در پایان نشست ضمن تشکر از حضور اکثر رسانه ها ، خاطر نشان کرد : برداشت من از این نشست این گونه بود که آلبوم منو دوست داشتین و مورد پسندتون بوده که بسیار خوشحال و ممنونم ازتون و ازتون میخوام که به بیشتر شنیده شدن آن کمک کنید .

با تشکر از جناب آقای محمدرضا خانزاده مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری تبلیغاتی اکسیرنوین و آقای پدرام امینی مدیر روابط عمومی و کلیه عوامل و پرسنل محترم این شرکت که نهایت همکاری را با “صفحه موسیقی” انجام دادند .

در اسلایدر بالا عکس های  این نشست خبری را از دوربین “آرش هاشمی” مشاهده کنید.

 

برای دیدن عکس ها در سایز اصلی ؛  روی عکس کلیک کنید .

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه