رفتن به بالا
  • یکشنبه - 14 اردیبهشت 1393 - 17:10
  • کد خبر : ۳۴۰
  • چاپ خبر : اتفاقا ً یک دست صدا دارد !

اتفاقا ً یک دست صدا دارد !

صفحه موسیقی – محسن معراجی : نوع نگرش ما به حوزه ی فرهنگ و موسیقی بسیار حائز اهمیت است . متاسفانه مدتی است در کنار موسیقی های خوب ، موسیقی های بد و غیر ارزشی نیز در گوشه و کنار شنیده می شود . یک تصویر مطلوب از موسیقی پاپ ما در دنیا دیده نمی […]

صفحه موسیقی – محسن معراجی : نوع نگرش ما به حوزه ی فرهنگ و موسیقی بسیار حائز اهمیت است . متاسفانه مدتی است در کنار موسیقی های خوب ، موسیقی های بد و غیر ارزشی نیز در گوشه و کنار شنیده می شود .

یک تصویر مطلوب از موسیقی پاپ ما در دنیا دیده نمی شود ؛ این در صورتی است که در عرصه ی صدا و موسیقی چهره های قابل اعتنایی داریم.

با وجود اینکه به حداکثرها رسیده ایم اما از حداقل های توان ظرفیت ها و قابلیت های پویای موسیقی استفاده ای نمی شود و نتیجه اش این است که خواننده ها و موزیسین هایی روی کار می آیند که از معرفت ها و منش های یک هنرمند بی بهره اند . البته واضح است که اوج این ها به گونه ی موج است .

در ضرب المثل ها آمده است که : یک دست صدا ندارد ! اتفاقا ً بر عکس ؛ یک دست صدا دارد ! در زمینه ی فرهنگ سازی در موسیقی پاپ ایران باید یک نفر دست بزند که خیل جمعیت آهنگ ِ فرهنگ را بنوازند ! مردم ما و مسئولان ما از موسیقی درک صحیحی دارند ، اگر راه ما درست باشد ، همیشه حمایت خواهد بود .

امیدوارم خواننده های ما به درک بالایی از شعور و شناخت موسیقی و شعر برسند تا شعرهای سالم بخوانند و در اجرای آثار نیز فالشی ها را بر طرف کنند . سایت های دانلود موسیقی نیز خیلی موثرند . مدیران محترم این سایت ها باید اندیشه کنند تا کاری خوب و درخور مردم ایران را ارائه دهند .

تزریق ِ آهنگ بد به جامعه ، بر سلیقه ی مردم نیز اثر می گذارد ! پس آنگاه است که عده ای از مردم فکر می کنند در دنیای امروزی ، اینگونه آهنگ ها مُد شده اند ، لذا گاه مشاهده نموده ایم که از برخی آهنگ های بی ارزش حمایت هایی شده است ! ( اما همانگونه که در بالا گفته شد ، اوج این ها به گونه ی موج است ! )

من در حمایت از موسیقی صحیح و ایجاد شرایطی بهتر برای موسیقی پاپ ” دست ” می زنم ! یک ” دست ” هم صدا دارد اگر همراه هم باشیم تا شرایط ایده آل و معقولی بر فضای فرهنگ ، ادب و موسیقی حاکم شود .

 

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه