رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 11 اردیبهشت 1393 - 16:57
  • کد خبر : ۳۱۱
  • چاپ خبر : حوزه هنری با سه آلبوم موسیقی می آید

حوزه هنری با سه آلبوم موسیقی می آید

صفحه موسیقی : مرکز موسیقی حوزه هنری به زودی اقدام به پخش سراسری آلبوم‌های موسیقی «دیبا»، «ویر» و «هوای لرسو» می‌کند. پیروز ارجمند که مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد است، مدیریت هنری این سه آلبوم را برعهده دارد. آلبوم موسیقی «دیبا» یکی از سه آلبوم یاد شده است که به خوانندگی مرتضی شنبه زاده و […]

صفحه موسیقی : مرکز موسیقی حوزه هنری به زودی اقدام به پخش سراسری آلبوم‌های موسیقی «دیبا»، «ویر» و «هوای لرسو» می‌کند. پیروز ارجمند که مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد است، مدیریت هنری این سه آلبوم را برعهده دارد.


آلبوم موسیقی «دیبا» یکی از سه آلبوم یاد شده است که به خوانندگی مرتضی شنبه زاده و اشعار محمد باقر محب، در یازده قطعه تولید و در دستگاه‌های ماهور، نوا، شور، شوشتری و دشتی نواخته شده اند.
«انتظار» و «گذشت روزگار» در دستگاه ماهور (برگرفته از قطعه ی قدیمی شوشتر)، «به یاد گذشتگان»، «چهار مضراب لیلی و مجنون» و «چهار مضراب شور» از ساخته های یوسف سابی زا، «ساز و آواز گوشه های محلی شوشتر»، «ادامه ساز» و «آواز دالدار » در دستگاه دشتی (برگرفته از قطعه قدیمی شوشتر)، «بهار شوشتر» در دستگاه «شور» (برگرفته از قطعه قدیمی شوشتر)، «سایه کنار» در دستگاه شوشتری (برگرفته از قطعه قدیمی شوشتر)، «آرام جان» در دستگاه نوا (برگرفته از قطعه قدیمی شوشتر) قطعات این آلبوم موسیقی را تشکیل می دهند.
آلبوم موسیقی «ویر» به خوانندگی و آهنگسازی زنده یاد مسعود بختیاری (بهمن علاء الدین) و سرپرستی و تنظیم ارژنگ سیفی زاده و تهیه کنندگی مرکز موسیقی حوزه هنری شامل قطعات ابوالقاسم خان، آواز کوگ نازنین، تصنه کوگ نازنین، صیادی، بازفت، ناسازگاری، آواز کوگ خوشخون، دراو، بیچیل مال و بنگ باو، ۱۱ قطعه موسیقی آلبوم «ویر» را تشکیل می دهند.
سومین آلبوم موسیقی که به زودی علاقه مندان شاهد توزیع آن خواهند بود، «هوای لرسو» ست. «هوای لرسو» با اشعاری از جبار امیری و خوانندگی حشمت رجب زاده به تولید رسیده و آهنگسازی آن را اعضای خانواده ملکی، متشکل از ۹ نفر انجام داده اند که در آن از سازهای کمانچه، عود، تار، سنتور، تنبک، دف و کمانچه آلتو استفاده شده و این هنرمندان در بخش هایی از کار نیز به صورت همخوان با یکدیگر همکاری کرده اند.
هوای لرسو، سیل مس، چهارمضراب و آواز، بارون بهار، راز نوشیا و بزم دوسی نیز به ترتیب تشکیل دهنده قطعات این آلبوم هستند.
پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مدیریت هنری سه آلبوم یاد شده را به عهده داشته است.

(فارس)

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه