رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 14 فروردین 1393 - 11:55
  • کد خبر : ۱۷۸
  • چاپ خبر : کاور کردن آهنگ ؛ بهترین کار در بازار موسیقی است !

کاور کردن آهنگ ؛ بهترین کار در بازار موسیقی است !

صفحه موسیقی – سالار زنگنه : روز به روز موسیقی ما به لحاظ شرایط تازه مدیریتی جذاب تر و بهتر می شود و امیدوارانه تر از همیشه راه خود را طی می نماید که این امر باعث خوشنودی اهالی موسیقی و موسیقی دوستان است. به جرات می توان گفت شاید روزی صد ها آهنگ جدید […]

صفحه موسیقی – سالار زنگنه : روز به روز موسیقی ما به لحاظ شرایط تازه مدیریتی جذاب تر و بهتر می شود و امیدوارانه تر از همیشه راه خود را طی می نماید که این امر باعث خوشنودی اهالی موسیقی و موسیقی دوستان است.

به جرات می توان گفت شاید روزی صد ها آهنگ جدید تولید و ارائه می شود ؛ از این لحاظ که هنر  موسیقی  و بازار موسیقی (!) گرم و گرم تر شده شکی نیست و باعث خوشحالی است اما از جهتی این امر باعث شده که در بین آهنگ های ارائه شده ، شاهد آثاری باشیم که یا تقلیدی هستند یا برداشت مستقیم از آهنگ های معروف هستند که در این میان سهم آهنگ های معروف ِ تُرکی ، عربی و یونانی بیشتر است . این آهنگ ها اکثرا ً هیت می شوند چون قبلاً امتحان خود را پس داده اند و مخاطب با آنها به راحتی ارتباط گرفته است . شاید از این لحاظ که مخاطب به خواننده نزدیک می شود ، کاور کردن آهنگ بهترین و عاقلانه ترین کار در بازار موسیقی است ! همین امر باعث شده که آهنگسازان ما کمی تنبل شوند و آنچنان که باید روی ساخت موسیقی شان تمرکزی ندارند . این واقعا ً جای تاسف دارد .

بهترین استناد بر دلیل تنبل شدن آهنگسازان ما این است تا چند سال  پیش  همین کشورهای ترکیه و برخی از کشورهای عرب نشین به دنبال کاور کردن آهنگ های هیت ایرانی بودند و بعضا ً با همان ترانه های فارسی آهنگ ها را باز خوانی می نمودند . اما امروزه این ماجرا بر عکس شده و آهنگسازان ما به دنبال کارهای هیت آنها هستند !!!!

اگر آهنگسازان ما برای خلق آثارشان زمان بیشتری بگذارند ؛ می توانند آثار قابل دفاع تری تولید و به بازار عرضه کنند ؛ هر چند که امروزه برخی از آهنگسازان ما بسیار موفق هستند اما می توانند موفق تر هم باشند .

آهنگسازان ما باید بدانند که در برابر جامعه ؛ مسئولیت دارند و از لحاظ بالا بردن سطح شعور شنوایی شنونده می توانند بسیار موثر باشند ؛ همچنین می توانند در فرهنگ و هنر جریان ساز باشند .

 

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه